Strona główna Radio Olsztyn
Posłuchaj
Pogoda
Olsztyn
DZIŚ: -2 °C pogoda dziś
JUTRO: 3 °C pogoda jutro
Logowanie
 

Pozycjonowanie SEO – co to jest? Poprawa widoczności strony internetowej

Pozycjonowanie SEO odgrywa ogromną rolę w rozwoju stron internetowych. Obecnie czynniki rankingowe wyszukiwarek są tak skonfigurowane, że tylko strony, które zostały celowo zoptymalizowane, zajmują pierwsze miejsca w wynikach. Zaostrzenie wymagań dotyczących zajmowania miejsc w pierwszej dziesiątce było punktem wyjścia do powstania nowego kierunku w internecie – SEO.

Pozycjonowanie SEO – co to jest?

Pozycjonowanie stron Olsztyn w skrócie SEO to optymalizacja strony internetowej w celu wypromowania jej na najwyższe pozycje w wyszukiwarkach internetowych dla wybranej tematyki. Innymi słowy, promocja SEO to poprawa widoczności strony internetowej w celu przyciągnięcia nowych użytkowników i zwiększenia sprzedaży produktów lub usług.

Bardzo często kwestia optymalizacji strony poruszana jest dopiero w momencie gwałtownego spadku ruchu na jedno lub kilka zapytań. Lub gdy nie ma widoczności strony jako takiej.

Po co nam pozycjonowanie SEO?

Praktyka pokazuje, że wyszukiwarki, szczególnie Google, przewyższają media społecznościowe ponad 5-krotnie w przyciąganiu docelowego użytkownika. Będzie to szczególnie przydatne dla małych przedsiębiorstw, które zamierzają wejść na rynek, na którym panuje już konkurencja.

Co daje nam pozycjonowanie stron internetowych seo? Badania naukowe pokazują, że 75 na 100 osób nigdy nie przejdzie dalej niż na pierwszą stronę wyników wyszukiwania. Tylko 1/4 zgodziłaby się na przeszukiwanie drugiej strony wyników wyszukiwania. Dlatego, jeśli Twoja strona jest poniżej top 10, to już straciłeś 75% potencjalnych użytkowników konwersji.

Co ma do zaoferowania pozycjonowanie stron internetowych SEO?

Po pierwsze, poprawa rankingu i widoczności strony. Wyszukiwarki przynoszą dobrze zoptymalizowane strony na szczyt, zwiększając ruch na stronie. Po zwiększeniu ruchu na stronie, jeśli czynniki handlowe i behawioralne zostały odpowiednio uwzględnione, wzrośnie również sprzedaż produktu/usługi.

Dobrze dobrana optymalizacja, przemyślana struktura strony, przyjazne dla użytkownika opisy kart produktów i interfejs – wszystkie te kryteria sprawią, że klient wróci na Twoją stronę. Jeśli zamierzasz zwiększyć swoją sprzedaż, przyciągnąć nowych klientów, inwestorów lub inną grupę docelową, pierwszą rzeczą, o której musisz pomyśleć, jest zamówienie optymalizacji SEO swojej strony internetowej.

Pozycjonowanie SEO czy reklama kontekstowa (PPC)?

Masz już przygotowaną stronę do uruchomienia, ale w wyszukiwarkach jest tak wiele zapytań na Twój temat i niezwykle trudno jest się wśród nich wyróżnić? Czas pomyśleć o optymalizacji strony internetowej lub ustawieniu reklamy kontekstowej.

Główną zaletą metod SEO jest uzyskanie przez Twoją stronę internetową czołowych pozycji w różnych zapytaniach wyszukiwania na okres dłuższy niż 1 rok. Aby utrzymać te pozycje musisz dodawać artykuły na swoją stronę w określonych odstępach czasu. Dzieje się tak dlatego, że Search Engine Optimization (SEO) działa na dłuższą metę, podczas gdy reklama kontekstowa (np. Google Ads) działa dla Ciebie tylko wtedy, gdy wypełnia saldo.

 

Przeczytaj poprzedni wpis:
Adam Niedzielski: zwiększymy liczbę kontroli przedsiębiorców w sprawie limitów, będą kary i mandaty

Zwiększona zostanie liczba kontroli przedsiębiorców. - Jeśli limity osób będą przekroczone, to siłą rzeczy jest to podstawa do wręczenia odpowiedniej kary czy mandatu dla prowadzącego działalność...

Zamknij
RadioOlsztynTV