Olsztyn, Elbląg, Ełk, Aktualności, Aplikacja mobilna, Giżycko, Iława, Mrągowo, Olecko, Pisz, Węgorzewo
Zbyt małe porcje i przeterminowana żywność w barach i restauracjach. Zachowajmy czujność w wakacyjnych kurortach
Inspekcja Handlowa apeluje do konsumentów o korzystanie ze swoich praw. Trwa sezon urlopowy, czas wyjazdów i leniuchowania.
Podczas wakacji częściej korzystamy z oferty barów i restauracji, szczególnie w miejscowościach wypoczynkowych. Ostatni raport Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów nie pozostawia wątpliwości.
Jest na co zwracać uwagę, bo nieprawidłowości jest sporo. Najczęściej są to: zbyt małe porcje, wprowadzenie w błąd co do jakości potraw, brak wykazu alergenów, fałszowanie daty przydatności i ukrywanie ceny
– tłumaczy Paweł Rodziewicz, miejski rzecznik praw konsumenta w Elblągu.
Klient nie musi być bezradny, ma prawo do pełnej informacji o potrawie. Ma prawo złożyć reklamację, domagać się nowej porcji czy zwrotu pieniędzy. Może też złożyć zawiadomienie o nieprawidłowościach do Inspekcji Handlowej.
Za fałszowanie składu potraw i wprowadzenie konsumenta w błąd właścicielom lokali gastronomicznych grożą solidne kary.
Autor: M.Stankiewicz
Redakcja: B.Świerkowska-Chromy