Zainstalowała aplikację do zdalnej obsługi smartfona. Straciła 10 tysięcy złotych
Kolejna mieszkanka Olsztyna straciła oszczędności przez oszustów. Do kobiety zadzwonił rzekomy pracownik banku, który poinformował, że ktoś próbuje włamać się na jej konto.
Oszust poprosił kobietę o zainstalowanie na telefonie aplikacji, aby móc zdalnie zapobiec utracie pieniędzy. Pokrzywdzona postępowała według instrukcji fałszywego pracownika banku. Kobieta zorientowała się, że ma do czynienia z oszustem, gdy z jej konta zniknęło blisko 10 tysięcy złotych
– relacjonował Andrzej Jurkun z biura prasowego olsztyńskiej policji.
Policjanci wciąż apelują o zachowanie szczególnej ostrożności i przypominają, że pracownicy banków nigdy nie żądają podania loginów, haseł do konta ani kodów autoryzacyjnych SMS. Ostrzegają przed instalowaniem aplikacji, z której zdalnie można operować na koncie klienta.
Autor: B. Gajlewska
Redakcja: K. Ośko