W 2015 roku region stawia na inwestycje drogowe
Nowy rok w województwie warmińsko-mazurskim przebiegać będzie pod znakiem inwestycji drogowych.
Chodzi między innymi o remont trasy Warszawa – Gdańsk, dzięki czemu skróci się czas przejazdu z Olsztyna do Warszawy. Rozpocznie się też wyczekiwana od lat budowa obwodnicy Olsztyna.
Stolica regionu jest jedynym miastem wojewódzkim w kraju, które nie ma obwodnicy. Dzięki budowie południowej obwodnicy miasta, tysiące tirów jadących w stronę Litwy krajową „16”, ma być wyprowadzonych na obwodnicę, która będzie miała prawie 25 kilometrów długości i 5 węzłów. Jej budowa ma kosztować prawie 2 miliardy złotych i będzie najdroższą inwestycją drogową w regionie w nowej perspektywie unijnej.
Południowa obwodnica odciąży Olsztyn tylko częściowo, ponieważ przez miasto nadal będą jeździły ciężarówki kierujące się na północ, do granicy z Rosją. Aby je wyprowadzić z Olsztyna potrzebna będzie północna obwodnica, ale tej nie ma jeszcze nawet w planach.
W tym roku będą budowane także: droga z Miłomłyna do Ostródy, obwodnica Ostródy, i trasa na południe z Ostródy do Olsztynka, a także kolejny odcinek „siódemki” z Napierek do Nidzicy. Wszystkie te inwestycje mają zapewnione centralne finansowanie.
W 2015 roku remonty będą prowadzone także na 12 różnych odcinkach dróg wojewódzkich. Drogowcy zamierzają przebudować m.in. most nad rzeką Pasłęką w okolicach wsi Sportyny i naprawić drogę nr 591 od granicy z Rosją przez Kętrzyn do Mrągowa. (pap/gol/bsc)