Trzy firmy starają się o budowę kolejnego odcinka linii tramwajowej w Olsztynie
Najkorzystniejszą ofertę przedstawiło konsorcjum Mosty Łódź i Balzola, które szacuje swoje koszty na ponad 393,5 mln złotych. Konsorcjum firm Intercor z Torpolem oczekuje za wykonanie inwestycji ponad 507,5 mln, a Strabag – ponad 540 mln złotych.
Na pierwszym odcinku linia będzie przebiegała środkiem ulic Wilczyńskiego i Krasickiego aż do skrzyżowania z ulicą Sobocińskiego. Dalej, poza obszarem jezdni, po zachodniej stronie ulicy Krasickiego do skrzyżowania z ulicą Murzynowskiego powstanie estakada o długości około 270 metrów. Tam tramwaje pojadą nad skrzyżowaniem ulic Krasickiego z Synów Pułku.
Do poziomu jezdni dojadą na końcowym odcinku ulicy Synów Pułku, a od ulicy Wyszyńskiego torowisko będzie przebiegało poza obszarem jezdni, po zachodniej stronie ulicy aż do skrzyżowania z aleją Piłsudskiego. Tam linia tramwajowa będzie zlokalizowana między jezdniami, tworząc trambuspas i połączy się z istniejącym torowiskiem na skrzyżowaniu z ulicą Kościuszki.
Prace mają rozpocząć się w 2019 roku i potrwać do 30 września 2020 roku.
Autor: J. Golon
Redakcja: A. Dybcio