Dworzec Zachodni w Olsztynie odzyskał dawny blask. Sprawdź, co nowego czeka na pasażerów
Od kilku tygodni możemy korzystać ze zmodernizowanego dworca Olsztyn Zachodni. Prace objęły m.in. odnowienie elewacji i wnętrza dworca, wymianę okien, drzwi oraz wszystkich instalacji. Przebudowany został również plac przed dworcem.
Nowoczesny obiekt jest przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych, głównie dzięki pochylni łączącej budynek dworca z miastem i miejscami postojowymi.
Na dworcu dostępna jest jedna kasa biletowa, przestrzeń dla opiekuna z dzieckiem oraz zadaszona poczekalnia na zewnątrz. O specjalnie przygotowane miejsce nie muszą się martwić rowerzyści, dla których przygotowano 9 stojaków na rowery oraz samoobsługową, 24-godzinną stację napraw.
Dodatkowo, w pobliżu dworca posadzono ponad 40 drzew i niemal 950 krzewów ozdobnych. Zamontowane zostały również nowe ławki i siedziska dla podróżnych, a w sąsiedztwie dworca powstało 11 nowych miejsc postojowych, w tym jedno dla osób niepełnosprawnych.
Turyści nieznający Olsztyna mogą skorzystać z trzech tablic systemu informacji miejskiej, które ułatwiają orientację w mieście. – Olsztyn Zachodni do pierwszy zmodernizowany w ostatnich latach dworzec w woj. warmińsko-mazurskim – mówi Krzysztof Mamiński, prezes PKP S.A.
Nie jest to jedyna inwestycja realizowana w regionie. Trwają przygotowania do gruntownej modernizacji dworca Olsztyn Główny. Ponadto prowadzone są prace projektowe dla nowego dworca w Nidzicy oraz modernizacji dworców w Olsztynku i Szczytnie. Przygotowywana jest też inwestycja dworcowa w Suszu
– dodaje prezes Mamiński.
Jerzy Szmit, podsekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa z uznaniem mówił o zaangażowaniu inwestorów
Dziękuję zarówno jako olsztynianin i jako wiceminister Infrastruktury i Budownictwa, bo to kolejna inwestycja pomagająca walczyć z wykluczeniem komunikacyjnym. Dzięki zmodernizowanemu dworcowi pasażerowie bezpieczniej i bardziej komfortowo dotrą do pracy czy do szkoły.
Koszt zrealizowanych prac to ok. 3 mln zł. Przebudowa dworca sfinansowana została z dotacji budżetowej Skarbu Państwa oraz ze środków własnych PKP S.A.
Artykuł sponsorowany
(PKP/Adrian Dybcio)