Strona główna Radio Olsztyn
Posłuchaj
Pogoda
Olsztyn
DZIŚ: 7 °C pogoda dziś
JUTRO: 5 °C pogoda jutro
Logowanie  

Rozwój komunikacji kolejowej na Warmii i Mazurach. PKP Polskie Linie Kolejowe zaprezentowały plany na najbliższe miesiące i lata

Stacja kolejowa w Tuczkach, znajdująca się na trasie kolejowej Warszawa-Gdańsk. Fot. Łukasz Węglewski

Jeszcze w tym miesiącu ma zostać rozpisany przetarg na elektryfikację i modernizację linii z Ełku do Korsz. Realizację robót przewidziano na lata 2020-2023.

Inwestycja zakłada między innymi:

  1. Podniesienie dopuszczalnej prędkości: 120 km/h dla pociągów pasażerskich i 100 km/h dla pociągów towarowych
  2. Skrócenie czasu przejazdu o ok. 32 min w relacji Korsze – Ełk
  3. Skrócenie czasu przejazdu o ok. 37 min w relacji Olsztyn – Korsze – Ełk

Z kolei na listopad planowane jest podpisanie umowy roboty na odcinku Szczytno-Ełk. Te prace mają zakończyć się w 2020 roku. Modernizacja zakłada:

  1. Odbudowę stacji Spychowo i Drygały
  2. Rozbudowę LCS Szczytno o stacje: Drygały, Spychowo i Pisz
  3. Podniesienie dopuszczalnej prędkości: 120 km/h dla pociągów pasażerskich i 80 km/h dla pociągów towarowych
  4. Poprawę bezpieczeństwa na przejazdach
  5. Skrócenie czasu przejazdu pociągów pasażerskich o ok. 1 h 22 min w relacji Szczytno – Ełk
  6. Skrócenie czasu przejazdu pociągów pasażerskich o ok. 1 h 22 min w relacji Olsztyn – Szczytno – Ełk.

– Są to dwie linie łączące Olsztyn z Ełkiem, więc sprawą oczywistą jest, że tych inwestycji nie możemy realizować jednocześnie – mówił na konferencji w Olsztynie prezes PKP PLK Ireneusz Merchel.

Kolejarze zapowiadają także rewitalizację 88-kilometrowej linii Gutkowo-Braniewo. Roboty budowlane będą odbywały się w latach 2018-2020. Zakładane efekty do osiągnięcia to:

  1. Obecny czas jazdy : 1h 59 min
  2. Docelowy czas jazdy przy maksymalnej prędkości 120 km/h : ok 1h 18 min
  3. Docelowy czas jazdy przy maksymalnej prędkości 100 km/h : ok 1h 25 min. Żeby po tej linii pociągi podróżowały z prędkością 120 km/h

PKP PLK potrzebuje prawie 350 milionów złotych. Sporo tańsza jest wersja na 100 km/h. Ta kosztowałaby 231 milionów złotych. Do końca 2020 roku potrwają prace na liniach Olsztyn – Działdowo i Olsztyn – Gutkowo. To roboty, które mają związek z olsztyńską koleją metropolitalną. Na tych odcinkach powstaną przystanki osobowe w Śródmieściu, Likusach, Redykajnach i Dajtkach.

Posłuchaj relacji Maka Lewińskiego

Prezes PKP PLK Ireneusz Merchel. Fot. M. Lewiński


(lew/bsc)

 

 

Więcej w Merchel, PKP, pociąg, inwestycje, kolej, tory, modernizacja
Gdzie są granice prywatyzacji przestrzeni publicznej? Posłuchaj debaty Polskiego Radia Olsztyn

Czy bogatemu wolno więcej? Na ile może pozwolić sobie prywatny inwestor przy planowaniu nowego obiektu? Gdzie go może postawić? I gdzie są granice prywatyzacji przestrzeni publicznej?...

Zamknij
RadioOlsztynTV