Rośnie liczba spraw załatwianych zdalnie w elbląskim urzędzie miasta
Nawet 70 wniosków dziennie wpływa do Urzędu Miejskiego w Elblągu przez skrzynkę podawczą w holu gmachu. To więcej niż na początku wprowadzonych obostrzeń.
A to tylko jedna z kilku dopuszczalnych teraz form załatwiania ważnych spraw urzędowych. Elbląski ratusz, podobnie jak wszystkie urzędy administracji publicznej prowadzi zdalną obsługę interesantów. Wielu mieszkańców wybiera najbardziej tradycyjną formę – list przesłany pocztą lub złożony bezpośrednio w urzędzie.
Na początku do skrzyni w holu trafiało około 25 wniosków, teraz jest ich ponad 70 dziennie – wyjaśnia Łukasz Mierzejewski z biura prasowego ratusza.
Urząd pracuje zdalnie, bez kontaktu osobistego z mieszkańcami. Ale są od tego wyjątki: rejestracja narodzin i zgonów oraz odbiór dowodów osobistych. W innych sprawach można dzwonić do urzędu, a najlepiej jeśli można korzystać z platform elektronicznych, które pozwalają też na wymianę dokumentów.
Nieczynna jest kasa Urzędu Miasta, wszelkie należności należy przesyłać przelewami bankowymi na podane w decyzjach konta.
Posłuchaj relacji Miry Stankiewicz
Autor: M. Stankiewicz
Redakcja: K. Ośko