Im młodsze pokolenie, tym ten kontakt następuje wcześniej
– podano.
Jako najczęstsze formy aktywności w sieci, nastolatki wskazują korzystanie z treści rozrywkowych i kulturalnych (muzyka, filmy i seriale, gry wideo) oraz komunikację związaną z życiem społecznym (kontakty ze znajomymi, używanie mediów społecznościowych). Połowa respondentów (50,6 %) zadeklarowała, że wykorzystuje zasoby internetu do odrabiania lekcji, natomiast co piąty uczeń (21,2 %) twierdzi, że korzysta z sieci, by przygotować się do klasówek lub sprawdzianów.
Respondenci najczęściej korzystają z internetu w domu (95,4 % wskazań), 60 % używa sieci podczas podróży, w środkach transportu (np. w drodze do szkoły). Niespełna połowa respondentów (41,2 %) zadeklarowała, że używa go w szkole.
Dziewczęta znacznie częściej niż chłopcy używają serwisów społecznościowych oraz kontaktują się ze znajomymi/rodziną za pomocą komunikatorów. Chłopcy natomiast zdecydowanie chętniej od dziewcząt grają w gry online
– czytamy. Jak wskazano, większość respondentów (82,1 %) deklaruje, że korzysta z internetu w godzinach popołudniowych i wieczornych (od 16 do 22).
Nastolatki z internetu najczęściej korzystają przez telefon komórkowy i smartfon (prawie 94 % wskazań).
Autorzy raportu, odnosząc się do sposobów korzystania z sieci, zwracają uwagę, że uczniowie najczęściej udostępniają na swoich profilach w mediach społecznościowych treści związane z prezentacją własnego wizerunku oraz informacje o życiu towarzyskim i społecznym. W szczególności zdjęcia, zarówno z własnym wizerunkiem (blisko 58 %), jak i te wykonane przez siebie (44,5 %), oraz przedstawiające znajomych (blisko 30 %).