Prawdopodobnie za 3 lata pojedziemy nowym odcinkiem Via Baltica. Dziś podpisano umowę
23-kilometrowy fragment drogi ekspresowej S61 od węzła Ełk Południe do węzła Wysokie będzie kolejnym fragmentem budowanej Via Baltiki. Podpisana umowa na projekt i budowę tego odcinka obejmuje także budowę połączenia z już oddaną do ruchu obwodnicą Ełku.
Jak mówi były wiceminister infrastruktury i budownictwa, szef Prawa i Sprawiedliwości w okręgu olsztyńskim, Jerzy Szmit – inwestycja realizowana będzie w systemie „Projektuj i buduj” i potrwa co najmniej 3 lata.
Umowa obejmuje 36 miesięcy realizacji bez okresów zimowych. Zatem jest to okres około 3 lat. Pamiętajmy, że jest to okres z projektowaniem. Prace rozpoczną się najprawdopodobniej pod koniec przyszłego roku.
Via Baltica to jedna z najważniejszych tras dla całej Europy Środkowo-Wschodniej. Dla regionu oznacza to bezpośrednie połączenie komunikacyjne z międzynarodową trasą łączącą północ i południe Europy – powiedział obecny na podpisaniu umowy wiceminister infrastruktury Marek Chodkiewicz.
Na terenie województwa warmińsko-mazurskiego inwestycja została podzielona na trzy odcinki: Szczuczyn – Ełk Południe (23 km), Ełk Południe – Wysokie (23 km, w tym połączenie z obwodnicą Ełku w ciągu S16 o długości 4 km) i Wysokie – Raczki (20 km). Umowa na projekt i budowę tego ostatniego odcinka została podpisana 4 lipca. Do podpisania pozostał jeszcze jeszcze odcinek Szczuczyn – Ełk Południe.
Polski odcinek Via Baltica to również prawie 105 km drogi ekspresowej S8 od węzła Powązkowska w Warszawie do obwodnicy Ostrowi Mazowieckiej. Cała Via Baltica ma prowadzić od granicy z Litwą, przez Ełk, do Ostrowi Mazowieckiej, gdzie będzie się łączyła z drogą S8.
Posłuchaj relacji Małgorzaty Zbrożek Autor: K. Kantor
Redakcja: A. PodbielskaPRZECZYTAJ TAKŻE