Polskie Linie Kolejowe nie chcą finansować Kolei Nadzalewowej
Kolej Nadzalewowa została definitywnie wyłączona z eksploatacji.
To zabytkowa linia kolejowa z Elbląga do Braniewa biegnąca linią brzegową Zalewu Wiślanego. To jedyna taka trasa w Polsce i wyjątkowa atrakcja regionu. Powstała ponad 120 lat temu. Pociąg przemierzał trasę z Elbląga do Braniewa przez 11 małych stacji, jadąc między Zalewem Wiślanym a wzniesieniami Wysoczyzny Elbląskiej.
Linia ta była już zamknięta. Została przywrócona dzięki władzom miast położonych na jej trasie i Pomorskiemu Towarzystwu Miłośników Kolei Żelaznych. Pociąg jeździł w wakacyjne weekendy. Koszt utrzymania linii, w tym czasie, był dzielony między zainteresowane samorządy. Co roku kolejne z nich się wykruszały.
Teraz z finansowania Kolei Nadzalewowej zrezygnowały także PLK. Oto krótki komunikat prasowy wydany przez ich rzecznika:
Linia kolejowa 254 na odcinku Elbląg Zdrój – Braniewo została wyłączona z eksploatacji z powodu braku zainteresowania przewozami. Istnieje możliwość wznowienia ruchu pociągów na podstawie zawarcia umowy z zainteresowanym przewoźnikiem. Istnieje także możliwość przejęcia linii kolejowej przez samorządy, jeśli wyrażą taką wolę.
(mstan/bsc)