Aktualności, Aplikacja mobilna
Polacy są spragnieni podróżowania. Prawie 90 procent osób planujących urlop chce spędzić go w kraju
87 procent Polaków, którzy planują urlop chce spędzić go w kraju, najczęściej w górach lub nad morzem – podaje Polska Organizacja Turystyczna.
Po to, by wesprzeć branżę, rusza kampania zachęcająca do podróżowania po Polsce. Jak zaznaczyła Polska Organizacja Turystyczna, Polacy są spragnieni podróżowania. Z badań przygotowywanych na zlecenie POT wynika, że 87 procent Polaków, którzy planują urlop w najbliższych miesiącach, zamierza spędzić go w kraju.
To pozwala z optymizmem spojrzeć na perspektywę tegorocznych wakacji (…) Dzięki kolejnym etapom odmrażania gospodarki turystyka krajowa zaczyna się odradzać.
Najczęściej planujemy wyjazdy w góry (34 procent), nad morze (27 procent) lub do miejscowości położonych nieopodal jezior (16 procent).
Polska Organizacja Turystyczna, by wesprzeć polską branżę turystyczną, rozpoczyna kampanię „Odpoczywaj w Polsce”. Jej celem jest – jak wyjaśniono – zainspirowanie Polaków do podróżowania po kraju. Akcja została opracowana wspólnie z regionalnymi i lokalnymi organizacjami turystycznymi. Na potrzeby kampanii stworzono stronę https://odpoczywajwpolsce.pl/, gdzie prezentowana jest oferta turystyczna naszego kraju.
– To punkty startowe do odkrywania okolicy – wskazał prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Robert Andrzejczyk.
Na interaktywnej mapie przedstawiono produkty turystyczne nagrodzone Certyfikatami POT, zdobywców tytułu „Polska Marka Turystyczna” oraz laureatów konkursu „EDEN – European Destination of Excellence” i „Na wsi najlepiej – 12 dobrych praktyk w turystyce wiejskiej”.
Polska Organizacja Turystyczna zachęca też do odwiedzania miejsc znajdujących się na liście światowego dziedzictwa UNESCO oraz do poznawania bogactwa parków narodowych.
Wiceminister rozwoju Andrzej Gut-Mostowy, cytowany w komunikacie POT podkreślił, że Polska jest piękna i ma turystom wiele do zaoferowania.
Jestem przekonany, że na specjalnie stworzonym portalu każdy znajdzie inspirację do zaplanowania wyjątkowej podróży.
Kampania potrwa osiem tygodni. W tym czasie oferta turystyczną wszystkich regionów kraju będzie promowana w telewizji i internecie.
Autor: PAP
Redakcja: B.Świerkowska-Chromy