Polecane, Aktualności, Aplikacja mobilna, Region, Regiony
Nieuczciwi reklamodawcy i wydawcy pod lupą urzędu chroniącego konsumentów
Cudowne środki na żylaki, bóle stawów, problemy ze słuchem czy nietrzymaniem moczu – takie reklamy pojawiają się najczęściej w kolorowych gazetkach. Bardzo często są to ogłoszenia wprowadzające w błąd, czyli tzw. scam.
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny postanowił skontrolować, czy i jak wydawcy weryfikują treść publikowanych reklam i wszczął postępowanie wyjaśniające. Sprawdzona zostanie zarówno działalność reklamodawców, jak i wydawców, a także zasady ich współpracy. W pierwszej kolejności szef Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wezwał do złożenia wyjaśnień w tej sprawie ośmiu przedsiębiorców z branży wydawniczej.
Ofiarami reklam promujących środki, które mają być remedium na zdrowotne dolegliwości padają najczęściej osoby starsze i schorowane, a więc szczególnie wrażliwa grupa konsumentów. Zdarza się, że mimo otrzymywanych skarg od czytelników wydawcy nadal zamieszczają tego typu reklamy.
Posłuchaj wypowiedzi
Autor: I. Malewska
Redakcja: B. Świerkowska-Chromy