Niekorzystne umowy, oszustwa akwizytorów, a nawet… źle wykonany tatuaż. Na co skarżą się konsumenci w Elblągu?
Miejski Rzecznik Konsumentów w Elblągu nie narzeka na brak pracy. W ubiegłym roku najwięcej było spraw dotyczących niekorzystnie rozpatrzonych reklamacji obuwia, odzieży i sprzętu AGD.
Coraz więcej spraw dotyczy wykorzystywania braku świadomości osób starszych. Kiedyś było nawet kilkanaście zgłoszeń w tygodniu związanych z niekorzystnymi umowami, które seniorzy zawierają podczas tzw. pokazów. Liczba ta spadła, kiedy rzecznik podjął współpracę ze służbami celno-skarbowymi. Dzięki temu wszczętych zostało zostało około czterdzieści postępowań karno-skarbowych wobec oszustów. Mniejsza jest również liczba poszkodowanych.
Jest też wyjątkowa sprawa dotycząca osób oszukanych przez akwizytorów, którzy podpisywali z nimi umowy na dostawę energii. Przedstawiciele firmy działali w przemyślany sposób, nachodząc seniorów podczas nieobecności młodszych członków rodziny – tłumaczy elbląski rzecznik Paweł Rodziewicz. W tej sprawie złożony jest już pozew zbiorowy. A poszkodowanych może być nawet kilkaset osób.
W pracy elbląskiego Rzecznika Konsumentów zdarzyły się też nietypowe interwencje, np. przy zakupie egzotycznego zwierzęcia czy źle wykonanego tatuażu.
Autor: M. Stankiewicz
Redakcja: A. Dybcio