Aktualności, Aplikacja mobilna
Nie wszyscy wiedzą o możliwości skorzystania z lekarskiej porady przez telefon. Pacjenci, którzy zdążyli, chwalą nowe rozwiązanie
Lekarskie porady przez telefon od początku roku są wpisane w kontrakt lekarza rodzinnego z Narodowym Funduszem Zdrowia. Pozwala to zadzwonić do lekarza zamiast do niego iść.
Na telefoniczną poradę lekarską trzeba się zarejestrować, podobnie jak w przypadku zwykłej wizyty. Lekarz wpisuje ją w dokumentację medyczną. Na razie jeszcze nie wszyscy pacjenci wiedzą o takiej możliwości, ale ci którzy korzystają z porad telefonicznych, chwalą takie rozwiązanie.
Takie konsultacje telefoniczne, to wspaniała rzecz. To duże ułatwienie i podejrzewam, że zmniejszenie kolejek. Mam dzieci i one dużo chorują, więc jak najbardziej skorzystałabym z takich konsultacji, jeśli chodzi o pediatrę. Nie zawsze trzeba przychodzić.
Z porady telefonicznej mogą korzystać głównie osoby, które chorują przewlekle i mają ustalone leczenie. Ostatecznie to lekarz zdecyduje, czy jednak chce widzieć chorego w gabinecie.
Autor: IAR
Redakcja: A. Chmielewska