Coraz bliżej podpisania umowy na S16 z Barczewa do Biskupca
Sąd Okręgowy w Warszawie oddalił skargi złożone przez konsorcja: Kobylarnia/Stecol oraz Polimex na wcześniejszy wyrok Krajowej Izby Odwoławczej (KIO). Przed podpisaniem umowy z wyłonioną w przetargu firmą PORR musi zakończyć się kontrola Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.
Z kolei dla drugiego odcinka S16, Olsztyn Wschód – Barczewo, zgodnie z wyrokiem Krajowej Izby Odwoławczej, drogowcy ponownie weryfikują oferty wykonawców pod względem ich treści i zgodności z dokumentami zamówienia. O wyborze najkorzystniejszej oferty poinformują po zakończeniu tej weryfikacji.
Po zakończeniu dwóch wspomnianych zadań, w śladzie obecnej DK16, powstanie droga ekspresowa o długości około 30 km. Istniejąca droga zostanie dostosowana do parametrów klasy S, zarówno dzięki dobudowie drugiej jezdni, jak i przebudowie konstrukcji niektórych odcinków istniejącej drogi.
Wybudowane zostaną także dodatkowe jezdnie umożliwiające obsługę przyległych terenów. Powstaną nowe węzły drogowe Wójtowo oraz Łęgajny, natomiast węzły Barczewo, Kromerowo i Biskupiec zostaną dostosowane do parametrów drogi ekspresowej. W trakcie inwestycji zamontowane będą ekrany akustyczne, wybudowane zostaną także przejścia dla zwierząt. Powstaną także dwa Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP).
Budowa drogi ekspresowej pomiędzy Olsztynem a Biskupcem ma poprawić przepustowość tego odcinka, bezpieczeństwo ruchu i warunki transportowe. Skróci się czas podróży tranzytowych w regionie, a także podróży lokalnych. Efektem ma być także poprawa atrakcyjności regionu warmińsko-mazurskiego.
Autor: J. Golon / GDDKiA
Redakcja: K. Ośko