Ełk, Aktualności, Aplikacja mobilna, Mrągowo, Nowe Miasto Lub., Ostróda
Drogi ekspresowe i obwodnice w budowie. Na jakim etapie są prace?
W województwie warmińsko-mazurskim oraz na terenie północnego Mazowsza w budowie jest 158 kilometrów dróg o łącznej wartości blisko 4 mld zł – poinformował olsztyński oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
61 Szczuczyn – Ełk Południe
Na budowie tego ponad 23-kilometrowego odcinka przyszłej trasy Via Baltica prace zmierzają ku końcowi. Wykonano 100 proc. nawierzchni drogi S61 i oznakowania pionowego, a także ponad 90 proc. oznakowania poziomego. Zakończono realizację obiektów inżynierskich i kończony jest montaż ekranów przeciwolśnieniowych na przejściach dla zwierząt. Obecnie na drodze głównej i drogach serwisowych trwają roboty wykończeniowe, montaż ostatnich odcinków ogrodzeń i barier.
Na początku lipca oddano do użytkowania wiadukt w ciągu drogi krajowej nr 65 na węźle Ełk Południe, co umożliwi wykonanie prac zlokalizowanych w strefie niedawnego objazdu. Zaawansowanie na całości odcinka szacuje się na około 98 proc. Przewidywany termin zakończenia wszystkich robót to sierpień 2022 r.
S61 Ełk Południe – Wysokie
Intensywne prace trwają na budowie kolejnego, 23-kilometrowego odcinka w okolicy Ełku. Rozpoczęto je jesienią 2020 r., po uzyskaniu decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Obecnie wykonawca znajduje się w połowie etapu układania nawierzchni betonowej i bitumicznej, wykonywane są również bariery, oświetlenie w rejonie węzła, roboty brukarskie, pobocza, humusowanie skarp.
Zaawansowanie na obiektach mostowych wynosi 92 proc. Kilka obiektów (wraz z odcinkami dojazdowymi dróg) uzyskało już pozwolenie na użytkowanie i odbywa się po nich ruch. Zaawansowanie całej inwestycji wynosi obecnie około 71 proc. Przewidywany termin zakończenia to II kwartał 2023.
S16 Borki Wielkie – Mrągowo
Inwestycja o wartości 626 mln zł jest kolejnym etapem rozbudowy drogi ekspresowej S16. Nowy odcinek drogi będzie miał długość około 16 km, w tym ok. 13 km w ciągu S16. Obecnie prace koncentrują się na budowie nasypów i wykopów. Trwa wymiana gruntów, wzmacnianie podłoża palami żelbetowymi, odhumusowanie pasa drogowego. Wykonane zostały odcinki próbne dla dróg dojazdowych w zakresie podbudowy bitumicznej, warstwy wiążącej i ścieralnej.
Wbijane są pale prefabrykowane pod posadowienie obiektu, zbrojenie, szalowanie i betonowanie obiektów mostowych. Zaawansowanie wynosi obecnie 22 proc. Planowany termin zakończenia prac to listopad 2023 r.
S5 Ornowo – Wirwajdy
Na inwestycji o długości 5,3 km wykonano 100 proc. robót ziemnych i związanych ze wzmocnieniem podłoża. Obecnie trwa układanie warstw bitumicznych na trasie głównej oraz roboty wykończeniowe. Roboty drogowe wykonano w 69 proc., w tym bitumiczne w 40 proc. Obiekty inżynierskie wykonano w 95 proc. Na obiekcie WS1 nad DK15 zakończono zasypkę, wykonywane są warstwy konstrukcyjne nawierzchni.
Zaawansowanie całej inwestycji wynosi obecnie 80 proc. Przewidywany termin zakończenia to II kwartał 2023 r.
DK51 obwodnica Smolajn
Obecnie na budowie obwodnicy Smolajn prowadzone są roboty branży drogowej, sanitarnej, telekomunikacyjnej oraz elektrycznej. Zakończono wykonywanie wykopów, wzmocnień podłoża i podbudów. Trwają prace wykończeniowe tj. profilowanie rowów, humusowanie, montaż słupów oświetlenia drogowego. Na ukończeniu są warstwy konstrukcyjne drogi.
W nadchodzących tygodniach prace będą skupiały się na dalszej realizacji robót wykończeniowych, robót związanych z wykonaniem konstrukcji nawierzchni ciągu pieszo-rowerowego, oznakowania, budowie kanału technologicznego oraz oświetlenia. Zaawansowanie całej inwestycji wynosi obecnie około 72 proc. Umowny termin zakończenia budowy to IV kwartał 2022 r.
DK15 obwodnica Nowego Miasta Lubawskiego
Na budowie obwodnicy zakończono roboty bitumiczne na trasie głównej z pominięciem osuwiska, którego naprawa wymagała uzyskania zmiany decyzji ZRID. Na ukończeniu są także roboty bitumiczne na drogach bocznych. Wykonywane jest zasilanie i oświetlenie drogowe, montaż znaków aktywnych oraz urządzenia preselekcji wagowej. W trakcie są roboty wykończeniowe, tj. ogrodzenia, bariery, oznakowanie, humusowanie, zieleń drogowa, roboty porządkowe.
Na ukończeniu są roboty mostowe. Już tylko na moście nad rzeką Wel (MS-1) trwają ostatnie prace wykończeniowe. Z 14 obiektów 9 posiada pozwolenie na użytkowanie.
Zaawansowanie całej inwestycji wynosi obecnie około 90 proc. Ze względu na osuwisko i konieczność uzyskania zmiany decyzji ZRiD przewidywany termin zakończenia inwestycji to IV kwartał 2022 r.
S7 Napierki – Płońsk
S7 Napierki – Mława
Na tym odcinku pierwsze samochody pojawiły się w grudniu 2021 r., na zasadzie czasowej organizacji ruchu. Kierowcy mieli do dyspozycji w obu kierunkach jezdnię w stronę Warszawy, a przed węzłem Mława Wschód obie jezdnie. Od 14 lipca br. dostępne są już obie jezdnie na całym odcinku. Udostępnienie obu jezdni nie oznacza zakończenia prac. Obowiązuje czasowa organizacja ruchu z ograniczeniem prędkości do 80 km/h.
Wykonawcy pozostały do realizacji przede wszystkim roboty wykończeniowe na trasie głównej, a ich zakres będzie wymagał wprowadzania miejscowych zawężeń do jednego pasa ruchu. Sukcesywnie realizowane są prace w obrębie przyszłych miejsc obsługi podróżnych (MOP) Pepłowo I i Pepłowo II dla obu kierunków ruchu. Zaawansowanie rzeczowe całej inwestycji wynosi 87 proc. Przewidywany termin zakończenia wszystkich prac to IV kwartał 2022 r.
S7 Mława – Strzegowo
Prace budowlane na odcinku o długości ok. 21,5 km zaczęły się w październiku 2019 r. W grudniu 2021 r. udostępniono do ruchu trasę główną w docelowym układzie dwóch jezdni po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. W związku z trwającymi jeszcze pracami, na całym odcinku obowiązuje czasowa organizacja ruchu z ograniczeniem prędkości do 80 km/h. Wykonawcy pozostały do realizacji roboty wykończeniowe, w tym na trasie głównej, gdzie ich zakres będzie wymagał wprowadzania mPiejscowych zawężeń do jednego pasa ruchu.
Zaawansowanie rzeczowe całej inwestycji wynosi około 99 proc. Przewidywany termin zakończenia wszystkich prac to IV kwartał 2022 r.
S7 Strzegowo – Pieńki
Prace budowlane na tym odcinku zaczęły się we wrześniu 2019 roku. Zasadnicze roboty na trasie głównej są zakończone, trwają prace wykończeniowe, uzupełnienie oznakowania poziomego, przebudowa starodroża. Zaawansowanie rzeczowe wynosi około 96 proc. W grudniu 2021 r. udostępniono do ruchu trasę główną w docelowym układzie dwóch jezdni po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Obowiązuje jeszcze ograniczenie prędkości do 80 km/h.
Przewidywany termin zakończenia wszystkich prac to IV kwartał 2022 r.
S7 Pieńki – Płońsk
Prace na tym blisko 14-kilometrowym odcinku zaczęły się również, tak jak na sąsiednim, we wrześniu 2019 r. Aktualnie trwa montaż ekranów akustycznych na trasie głównej, wykonywane jest oznakowanie poziome na jezdni prawej (w kierunku Warszawy). Toczą się prace wykończeniowe, roboty na starodrożu, roboty budowlane na MOP-ach. Zaawansowanie rzeczowe to ok. 97 proc.
15 lipca zlikwidowano objazdy i całość ruchu odbywa się po trasie głównej. Za węzłem Dłużniewo, do obwodnicy Płońska, kierowcy mają do dyspozycji w obu kierunkach jezdnię w kierunku Gdańska. W drugiej połowie sierpnia 2022 r. planowane jest udostępnienie do ruchu obu jezdni trasy głównej.
Przewidywany termin zakończenia wszystkich prac to IV kwartał 2022 r.
Redakcja: A. Niebojewska za GDDKiA Olsztyn
Wygodniej i szybciej do Warszawy. Otwarto kolejny odcinek S7