Wiceminister Jerzy Szmit podsumował budowę dróg na WiM w 2016 roku
Rozpoczęcie budowy południowej obwodnicy Olsztyna, przyznanie limitu finansowego na przygotowanie prac na odcinku Borki Wielkie – Mrągowo oraz kolejne etapy przetargów na trasie S7 – to według wiceministra infrastruktury Jerzego Szmita najważniejsze wydarzenia minionego roku pod względem rozwijania systemu dróg na Warmii i Mazurach.
W Urzędzie Wojewódzkim w Olsztynie podsumowano 2016 rok i zaplanowano najbliższe miesiące.
To był ważny rok pod względem inwestycji drogowych na Warmii i Mazurach. W budowie było 108 kilometrów tras o wartości 4,5 miliarda złotych. W minionym roku kontynuowano prace na kontraktach zawartych 2 i 3 lata temu. Chodzi tu o głównie o drogę S7 i jej odcinki: Miłomłyn-Ostróda, Nidzica-Napierki, Olsztyn-Olsztynek, Rychnowo-Olsztynek.
Rozpoczęto także budowę drugiego odcinka obwodnicy Olsztyna. Tymczasem trzy miesiące przed terminem udostępniono do ruchu ponad 9-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S7 Miłomłyn-Ostróda Północ.
Modernizacja trasy S51 ma się z kolei zakończyć się w tym roku.
W przyszłym drogowcy planują oddanie do użytku południowej obwodnicy Olsztyna. Do samej Warszawy nową trasą S7 będzie można dojechać w 2023 roku.
– W 2017 roku wszystkie aktualnie modernizowane odcinki trasy S7 (przebiegające przez województwo warmińsko-mazurskie) mają być oddane do użytku – mówił w Olsztynie podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa Jerzy Szmit.
Wyłoniono już także wykonawcę, który wybuduje odcinek Borki Wielkie-Mrągowo w ciągu trasy numer 16. W przyszłym tygodniu podpisana zostanie umowa z firmą projektową. O modernizacji dalszych odcinków trasy numer 16 wiceminister Szmit mówi jasno. – Jeśli znów spotkamy się z negowaniem decyzji środowiskowych i nie uda nam się dojść do ustalenia przebiegu nowej trasy, to tej drogi po prostu nie będzie – ostrzegał Szmit.
Ponadto Jarosław Kaczor, zastępca dyrektora olsztyńskiego oddziału GDDKiA podkreślił, że w najbliższym tygodniu firmy otrzymają możliwość składania ofert cenowych na odcinek Strzegowo-Pieńki w ciągu trasy S7 (administracyjnie to część należąca do województwa mazowieckiego, jednak to olsztyński oddział GDDKiA zajmuje się tą budową).
Ponadto wiadomo, że są też pieniądze na budowę rond w ciągu tras krajowych przebiegających przez Giżycko i Węgorzewo.
Posłuchaj relacji Marka Lewińskiego
(mlew/łw)