Strona główna Radio Olsztyn
Posłuchaj
Pogoda
Olsztyn
DZIŚ: 1 °C pogoda dziś
JUTRO: -1 °C pogoda jutro
Logowanie
 

ZUS wzmacnia infolinię i uruchamia dodatkowe numery. Tysiące osób dzwonią w sprawach związanych z koronawirusem

ZUS wzmocnił swoją infolinię i uruchomił trzy nowe numery telefonów obsługiwanych przez ekspertów – poinformował rzecznik ZUS Paweł Żebrowski.

Jak dodał, konsultanci przeprowadzają codziennie średnio 6,5 tysiąca rozmów tylko w związku z koronawirusem. Klienci mogą dzwonić na dodatkowe numery telefonów, pod którymi pracownicy Zakładu odpowiadają na pytania w najważniejszych aktualnie sprawach. Pod trzema dodatkowymi numerami telefonu pracownicy ZUS dyżurują od poniedziałku do piątku w godzinach 7–15.

Dzwoniąc pod numer 22 290 87 01 każdy może uzyskać informacje na temat obsługi w sprawie świadczeń z powodu poddania się kwarantannie lub izolacji, a także na temat obsługi w sprawie zasiłków opiekuńczych na czas opieki nad dzieckiem w związku z zamknięciem żłobka, klubu dziecięcego, przedszkola lub szkoły.

Drugi uruchomiony numer 22 290 87 02 to obsługa w sprawie wsparcia dla przedsiębiorców, a trzeci – 22 290 87 03 to obsługa w sprawie odwołanych badań lekarskich i rehabilitacji leczniczej.

Chcemy jeszcze szerzej i bardziej szczegółowo informować świadczeniobiorców o ich prawach i obowiązkach, jak również o działaniach Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Szczególnie teraz jest to bardzo ważne dla wielu osób, w tym emerytów, rencistów, pracowników i pracodawców

– podkreśliła prezes ZUS prof. Gertruda Uścińska.

Nadal działa również ogólna infolinia ZUS pod numerem 22 560 16 00. Konsultanci obsługują ją w godzinach 7-18 w dni robocze.

W związku z sytuacją epidemiologiczną wywołaną koronawirusem, i aby zapewnić bezpieczeństwo klientów i samych pracowników, ZUS ograniczył obsługę w swoich placówkach.

Zachęcamy do kontaktów z nami za pośrednictwem telefonu lub internetu. Można wysłać maila lub skorzystać z Platformy Usług Elektronicznych ZUS

– wskazała prof. Uścińska.

Klienci Zakładu mogą przesyłać pytania także e-mailowo pod adres cot@zus.pl lub przez formularz zapytania ze swojego profilu w Platformie Usług Elektronicznych ZUS. We wszystkich placówkach ZUS wyodrębniono strefy, w których każdy może samodzielnie złożyć wnioski, bez kontaktu osobistego z pracownikami Zakładu. Takie rozwiązanie ma na celu zwiększenie poziomu bezpieczeństwa i obsługę spraw w sposób niezakłócony.

Na stronie internetowej zus.pl są też numery telefonów do doradców ds. ulg i umorzeń w oddziałach ZUS. Można u nich uzyskać wsparcie dotyczące odroczenia płatności składek lub rozłożenia zadłużenia na raty.

Autor: PAP
Redakcja: B.Świerkowska-Chromy

Więcej w telefon, infolinia, ZUS, pytania, koronawirus
Urząd Miasta w Braniewie zamknięty dla interesantów. Burmistrz zaleca kontakt przez platformy

Urząd Miasta w Braniewie został zamknięty dla interesantów. Podobnie jak w wielu innych instytucjach w regionie, obsługa odbywa się wirtualnie. Wszystko po to, by uchronić urzędników...

Zamknij
RadioOlsztynTV