Olsztyn, Aktualności, Aplikacja mobilna
Zmiany w systemie odbioru odpadów Olsztynie. Nowe rozwiązania wchodzą w życie 1 stycznia
Od 1 stycznia, w Olsztynie będą zmiany w systemie odbioru odpadów z niezamieszkałych nieruchomości. Zmniejszą się stawki za odbiór odpadów resztkowych gromadzonych w pojemnikach.
Jednocześnie każdy składający deklarację będzie musiał określić liczbę worków, w których segreguje śmieci. Do tej pory opłaty były pobierane tylko za odpady resztkowe.
Zgodnie z nowelizacją ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, właściciele przedsiębiorstw, sklepów, zakładów usługowych i produkcyjnych, urzędy, instytucje oświaty i zdrowia oraz zarządzający ogródkami działkowymi będą zobowiązani do złożenia nowych deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Jak wyjaśnia Ewa Łukasik-Błażejewicz z Wydziału Środowiska olsztyńskiego ratusza, jest to związane z koniecznością ponoszenia opłat również za odbiór odpadów segregowanych. W przypadku odpadów resztkowych należy zaplanować minimum cztery odbiory w miesiącu, a segregowanych – co najmniej dwa.
Deklaracje powinny także zmienić wspólnoty i spółdzielnie mieszkaniowe, jeśli na ich terenie są nieruchomości niezamieszkałe, w których wytwarzane są odpady komunalne. Można je złożyć osobiście w Urzędzie Miasta, wysłać pocztą lub skorzystać z formularza, który będzie dostępny na portalu e-deklaracje. Trzeba to zrobić do 10 lutego 2021 roku.
Autor: K.Kantor
Redakcja: B.Świerkowska-Chromy