Wymiana doświadczeń i rozwój kadry urzędniczej. Urząd Wojewódzki bierze udział w międzynarodowym projekcie
Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki bierze udział w prestiżowym międzynarodowym projekcie Synergia.
Celem projektu Synergia jest wymiana doświadczeń i rozwój kadry urzędniczej w administracji publicznej. Oprócz Polski biorą w nim udział Węgry, Łotwa i Bułgaria, projekt jest koordynowany przez uczelnie administracji publicznej z tych państw, wykładowcami będą też pracownicy prestiżowych uczelni, m.in. z USA i Wielkiej Brytanii.
Projekt Synergia ma za zadanie usprawnić wymianę doświadczeń i pomóc wypracować skuteczne schematy postępowania w administracji publicznej. Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki chce również w czasie projektu zrealizować swój autorski program szkolenia kadry kierowniczej. Ma on polegać na tym, by tworzyć programy szkoleniowe dedykowane konkretnym osobom.
Większość osób, które zostają kierownikami, to wieloletni pracownicy, którzy uzyskują te stanowiska ze względu na olbrzymią wiedzę merytoryczną. Ale czasami brakuje np. umiejętności zarządzania ludźmi czy pracy w większych zespołach. Mają w ponad 700-osobowym urzędzie kilkudziesięciu kierowników, nie chcemy ich wszystkich szkolić jednakowo, a w taki sposób szyty na miarę
– tłumaczy Paweł Żukowski, dyrektor generalny Urzędu Wojewódzkiego w Olsztynie.
Dodajmy, że w Polsce w projekcie Synergia bierze udział m.in. Kancelaria Premiera i dwa ministerstwa. Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki jest jedynym polskim przedstawicielem administracji terenowej. Projekt ma być realizowany do połowy przyszłego roku.
Posłuchaj rozmowy Andrzeja Piedziewicza z Pawłem Żukowskim
Autor: A. Piedziewicz
Redakcja: A. Dybcio