Wody Polskie ruszają z akcją informacyjną ws. Żuław Wiślanych. „Chcemy dotrzeć do wszystkich mieszkańców”
Żuławy w zgodzie z żywiołem – to hasło kampanii informacyjno – promocyjnej Wód Polskich, kierowanej do mieszkańców Żuław Wiślanych. Chodzi o poszerzanie wiedzy na temat zagrożenia powodziowego, które w tej części kraju jest możliwe przez cały rok.
Głównym celem drugiej transzy dużego programu żuławskiego jest opracowanie Systemu Monitoringu Ryzyka Powodziowego. Chcemy dotrzeć do wszystkich mieszkańców Żuław, tych starszych i młodszych – wyjaśnia Ewa Wiśniewska z Zespołu Komunikacji Społecznej i Edukacji Wodnej RZGW w Gdańsku. Kampania jest jednym z pięciu elementów programu żuławskiego. Polega przede wszystkim na zainteresowaniu mieszkańców sprawami ochrony przeciwpowodziowej. Wody Polskie chcą wykorzystać media tradycyjne i społecznościowe.
Dodajmy, II etap ”Kompleksowego zabezpieczenia przeciwpowodziowego Żuław Wiślanych” realizowany jest tak jak pierwszy z 85-procentowym unijnym dofinansowaniem. Kosztować będzie około sto milionów złotych.
Posłuchaj relacji Miry Stankiewicz
Autor: M. Stankiewicz
Redakcja: A. Dybcio