Aktualności, Aplikacja mobilna, Węgorzewo
Właściciel sklepu w Węgorzewie okradziony na 1800 złotych. Oszuści użyli metody „na terminal”
W Elblągu oszuści właśnie zaatakowali metodą „na wnuczka”, zaś w Węgorzewie zastosowali metodę „na terminal”.
Jak powiedział Radiu Olsztyn rzecznik warmińsko-mazurskiej policji komisarz Krzysztof Wasyńczuk, do węgorzewskiego sklepu zadzwonił mężczyzna, który przedstawił się jako konsultant firmy obsługującej terminale płatnicze. Twierdził, że trzeba natychmiast zaktualizować oprogramowanie terminala. Poprosił o ręczne wykonanie zmian w ustawieniach urządzenia i o przekazanie kodów zabezpieczających, dających możliwość transakcji bezgotówkowych.
Właściciel sklepu wykonał polecenia oszusta i stracił 1800 złotych. Policjanci apelują, by w podobnych przypadkach upewnić się, czy rozmówca faktycznie zatrudniony jest w firmie, z którą współpracuje właściciel sklepu. Trzeba też pamiętać, że banki czy inne instytucje nie wymagają podawania haseł lub kodów i nie zlecają próbnych transakcji przez telefon.
Węgorzewscy policjanci wyjaśniają sprawę. Za oszustwo grozi do 8 lat więzienia. Dodajmy, że do identycznego przestępstwa doszło w Węgorzewie w sierpniu zeszłego roku. Wówczas właściciel sklepu stracił prawie 2 tysiące złotych.
Autor: P. Karpiszen
Redakcja: A. Dybcio