Rozpoczyna się przebudowa peronów tramwajowych
Rusza przebudowa 7 z 40 nowych peronów tramwajowych w Olsztynie. Perony są nowe, ale trzeba je poprawić, ponieważ nie mieści się na nich przegubowy tramwaj.
Jak powiedział nadzorujący budowę linii tramwajowych w mieście Andrzej Karwowski, przebudowy wymagają perony, które są ulokowane tuż za zakrętami. Przegubowy tramwaj nie może na tych peronach otworzyć drzwi, rysuje się też jego karoseria. Według zapewnień Karwowskiego , przebudowa peronów nie będzie niczym skomplikowanym i potrwa kilka dni, a roboty zostaną wykonane na koszt firm, które je zbudowały.
W jego ocenie na etapie projektowania linii tramwajowych nie dało się przewidzieć tych problemów i – zdaniem Karwowskiego – nic nie wskazuje na to, by ktoś czegoś zaniedbał. Niektórych rzeczy po prostu nie da się przewidzieć – podkreślił.
Nieprawidłowości w budowie peronów wykryto podczas czterech jazd testowych, które przeprowadzono nocą. Jazdy te pokazały także, że na niektórych odcinkach tramwaj może rozwijać prędkość 70 km/godz. oraz że jest bardzo cichy.
Regularne kursy tramwajów spodziewane są od połowy grudnia. Do tego czasu tramwaje będą jeździć po Olsztynie bez pasażerów – miasto nie wyklucza, że zrobi mieszkańcom mikołajkowy prezent i 6 grudnia prawdopodobnie będzie można się okazyjnie przejechać.
Tramwaje wracają do Olsztyna po 50 latach przerwy. Linie zbudowano od nowa, w związku z tą inwestycją przebudowano gruntownie kilka ważnych ulic, a jedną zbudowano od nowa.
Budowa linii tramwajowych w Olsztynie i zakup taboru finansowane są z programu Rozwój Polski Wschodniej.
(pap/gol/łw)