Olsztyn, Aktualności, Aplikacja mobilna, Działdowo, Nidzica
Remont linii kolejowej z Olsztyna do Działdowa. W modernizacji trasy pomaga specjalna maszyna
Na ostatnim odcinku przebudowywanej linii kolejowej z Działdowa do Olsztyna wymieniane są tory na trasie Olsztynek – Nidzica. Trwa także modernizacja siedmiu stacji i przystanków. Natomiast od Nidzicy do Działdowa wykonawca przy nowych torach ustawił już nowe słupy sieci trakcyjnej.
Specjalna maszyna PUN, która zabiera stare odcinki toru i na ich miejsce montuje nowe, rozpoczęła z końcem marca pracę na ostatnim odcinku linii kolejowej: Olsztynek – Nidzica. Wymienione zostaną tory na odcinku około 28 km. Maszyna rozpoczęła pracę od przystanku Waplewo w kierunku Olsztynka.
Są już wszystkie słupy trakcyjne przy nowych torach pomiędzy Nidzicą a Działdowem. Wykonawca zamontował ich ok. 400. Na słupach rozwieszona zostanie sieć trakcyjna. Nowe elementy zapewnią pokonanie tego odcinka z większą prędkością.
Na linii kolejowej między Olsztynem a Działdowem położono już łącznie około 55 km nowego toru. Użyto dotychczas 100 tysięcy podkładów i ponad 100 kilometrów szyn. Nowy tor jest na 30 km pomiędzy Olsztynem a Olsztynkiem oraz 25 km na odcinku Działdowo – Nidzica.
Zaawansowane prace trwają także na przystankach i stacji Olsztynek oraz Nidzica. W Waplewie i Zakrzowie Sarnowie widać konstrukcje pierwszych nowych peronów, które po modernizacji zapewnią podróżnym oczekiwany standard. Wszystkie obiekty będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Na peronach zamontowane zostaną ławki, wiaty, gabloty informacyjne i funkcjonalne oświetlenie.
W trakcie przebudowy jest 27 obiektów: mosty, wiadukty, tunele i przepusty. Między innymi w Olsztynie remontowany jest tunel dla pieszych łączący ul. 1 Maja z al. Wojska Polskiego. Poprawi się bezpieczeństwo i estetyka obiektu. Zostanie wymieniona nawierzchnia, wyremontowane ściany i zamontowane nowe oświetlenie oraz urządzenia do odprowadzania wody. W drugiej połowie maja prace powinny się zakończyć i z przejścia będą mogli korzystać piesi.
Inwestycja z PO Polska Wschodnia warta jest 260 milionów złotych.
Źródło: PKP PLK
Redakcja: A. Dybcio