Reakcja na wagę 20 tysięcy. Oszustwo na „pracownika banku” udaremnione
W Działdowie udaremniono oszustwo na „pracownika banku”. Wszystko dzięki reakcji kobiety, która znalazła się w odpowiednim momencie przy bankomacie i uchroniła 72-latkę przed utratą oszczędności.
Oszuści zadzwonili do jednej z mieszkanek Działdowa. Powiedzieli, że pieniądze na jej koncie są zagrożone i musi je wypłacić z banku.
Kobieta wypłaciła pieniądze, a następnie udała się do bankomatu, gdzie zgodnie ze wskazówkami dzwoniących, miała dokonać ich wpłaty za pośrednictwem kodów Blik
– powiedziała podkom. Justyna Nowicka z Komendy Powiatowej Policji w Działdowie.
Na roztrzęsioną 72-latkę przy bankomacie zwróciła uwagę inna kobieta, mieszkanka powiatu nidzickiego.
Zachowanie kobiety wydało się dziwne, w związku z czym zwróciła jej uwagę, żeby nic nie robiła, bo to może być oszustwo i zgłosiła sprawę na policję
– dodała policjantka.
Dzięki tej interwencji starsza kobieta uchroniła się przed stratą 20 tysięcy złotych. Pieniądze nie trafiły na konto oszustów, ale do banku na konto właścicielki.
Policjanci po raz kolejny apelują o wzmożoną czujność i szczególną ostrożność, gdy dzwoni osoba podająca się za pracownika banku, policjanta, wnuczka czy znajomego. Jeśli w czasie rozmowy pojawi się wątek przekazania pieniędzy, podania kodu Blik, ktoś każe zainstalować na telefonie czy komputerze jakąś aplikację, można być pewnym, że to oszustwo.
Posłuchaj wypowiedzi
Autor: J. Golon
Reakcja: A. Niebojewska