Problemy uczniów z autyzmem
Potrzebują wsparcia i zrozumienia, ponieważ autyzm wprowadza zmysły w błąd. Nie zawsze konieczna jest szkoła specjalna.
W olsztyńskim Zespole Szkół Ekonomiczno-Handlowych szlaki przeciera tegoroczny maturzysta Tomasz Zakrzewski.
„Początki nie były łatwe” – mówi Anna Synowczyk, wychowawczyni Tomka:
Tomek ma indywidualny tok nauczania, ale w szkole są też uczniowie z łagodniejszą forma autyzmu – z zespołem Aspergera.
Chłopcy są w klasach integracyjnych. Wszyscy interesują się informatyką i językami programowania.
Problemem po zakończeniu szkoły będzie znalezienie pracy – martwi się Wiesława Topolnicka-Krępuła, dyrektor Zespołu Szkół Ekonomiczno-Handlowych w Olsztynie:
Więcej na ten temat w audycji Samo życie po godzinie 13.
(a.min/as)