Koronawirus, Aktualności, Aplikacja mobilna, Region
Polacy czują się bezpiecznie w centrach handlowych. Najbardziej tęskniliśmy za wizytą u fryzjera i kosmetyczki
Około 81 procent klientów centrów handlowych po ich ponownym otwarciu czuje się w nich bezpiecznie – wynika z badania „Powrót Polaków do zakupów po epidemii”, przeprowadzonego przez Polską Radę Centrów Handlowych i agencję badawczą Inquiry.
Jak zaznaczyła Rada, w pierwszej fali badania, zrealizowanej w dniach 11-15 maja, 64 proc. badanych poszło do centrum handlowego po konkretne zakupy, a 31 proc., aby sprawdzić ofertę w sklepach lub w poszukiwaniu ciekawych promocji.
Wyniki badania przeprowadzonego przez agencję Inquiry pokazują, że klienci chętnie wrócili do centrów handlowych po 4 maja. Co nas cieszy, aż 81 proc. respondentów czuło się podczas robienia zakupów bezpiecznie. Oznacza to, że obiekty handlowe zostały dobrze przygotowane do przyjęcia klientów
– oceniła Anna Zachara-Widła z PRCH.
Jak podkreśliła prezes Inquiry Agnieszka Górnicka, po pierwszej fali badania wiadomo już, że respondenci najbardziej tęsknili za wizytą u fryzjera i kosmetyczki, na co wskazało po 68 proc. badanych. Po 38 proc. wskazało z kolei na dostęp do gastronomii i rozrywki.
Jesteśmy przekonani, że wraz z kolejnym znoszeniem obostrzeń i otwieraniu kolejnych przestrzeni w obiektach, potrzeby klientów będą się zmieniać
– oceniła Górnicka.
Rada poinformowała, że ogólnopolskie badanie zostało zaplanowane na osiem cotygodniowych fal i każdorazowo będzie ono przeprowadzone na próbie 500 osób.
Źródło: PAP
Redakcja: A. Dybcio