Olsztyn, Polecane, Aktualności, Aplikacja mobilna, Region
Olsztyńska Karta Miejska znów działa. Jest jedno „ale”…
Olsztyński ZDZiT przywraca niektóre funkcjonalności systemu komunikacji miejskiej. Po ataku hakerskim wciąż nie wszystko pracuje tak, jak powinno, ale usprawnienia – do których przyzwyczaili się mieszkańcy – stopniowo zaczynają działać.
ZDZiT wznowił niektóre usługi pozwalające korzystać z Olsztyńskiej Karty Miejskiej. Niezbędne jest ponowne aktywowanie jej w Punktach Obsługi Klienta. W Olsztynie są trzy takie miejsca: w centrum przy galerii handlowej, przy ul. Knosały w siedzibie Zarządu Dróg, Zieleni i Transportu oraz w punkcie przy ul. Kanta, przy krańcówce tramwajowej.
W punktach kartę można doładować wybraną kwotą. Jeśli użytkownik karty miał wcześniej na niej jakiekolwiek pieniądze – one też tam są. Mimo to konieczna jest ponowna aktywacja karty.
W Punktach Obsługi Klienta na karcie można zakodować bilety długookresowe. Jak na razie – nie da się tego zrobić jeszcze w biletomatach.
Po aktywowaniu karty w punkcie zadziała już funkcja przykładania OKM do kasowników w pojazdach celem „odbicia” pojedynczego biletu.
Od ponad dwóch tygodni działają też tablice informacyjne na przystankach. Częściowo działa również tzw. priorytetyzacja ruchu komunikacji zbiorowej. Wciąż nieczynna jest natomiast oficjalna strona internetowa ZDZiT. Zarząd zachęca do korzystania z darmowej aplikacji „MyBus”.
Olsztyn uzyskał ponad 3 mln zł dofinansowania z Funduszu Wsparcia Jednostek Samorządu Terytorialnego NASK na usuwanie skutków niedawnego cyberataku.
Posłuchaj relacji Marka Lewińskiego
Autor: M. Lewiński
Redakcja: K. Ośko