Aktualności, Aplikacja mobilna, Region
Nowe rozwiązanie dla pacjentów. Jak skorzystać z e-skierowania?
Będzie szybciej, łatwiej i bez tłoku. Od piątku, 8 stycznia pacjenci otrzymają skierowanie na leczenie tylko w formie elektronicznej. To kolejny krok m.in. po e-recepcie zmierzający do cyfryzacji i usprawnienia procesu leczenia.
Jak wygląda procedura? E-skierowanie wystawia się podobnie jak e-receptę. Lekarz wprowadza wymagane dane pacjenta do systemu podłączonego do specjalnej platformy. Pacjent otrzymuje 4-cyfrowy kod, który wysyłany jest do niego SMS-em lub mailem po uprzednim zalogowaniu się do Internetowego Konta Pacjenta – podkreśla Magdalena Mil, rzeczniczka warmińsko-mazurskiego oddziału NFZ.
Do specjalisty umówić może się telefonicznie lub w rejestracji podając kod i numer PESEL. E-skierowanie jest automatycznie przypisywanie do wybranej placówki i nie można go będzie zrealizować w innej. Jeśli pacjent nie ma profilu na platformie IKP otrzyma wydruk informacyjny, z którego placówki posiadające czytniki mogą zeskanować kod kreskowy.
System ułatwia pracę także lekarzom – mówi dr Mirona Flisikowska-Wilczek – lekarz medycyny rodzinnej.
Osoby starsze, które nigdy nie korzystały z internetu i nie czują takiej potrzeby, mogą upoważnić kogoś bliskiego do obsługi ich konta. Jeśli lekarz nie wskaże konkretnej poradni, to pacjent otrzyma wydruk e-skierowania, który powinien dostarczyć w ciągu 14 dni od daty zarejestrowania się na świadczenie.
Autor: D. Grzymska
Redakcja: A. Dybcio