Nowe fakty w sprawie kosztownej Visit(ówki) Olsztyna
W zeszłym tygodniu Radio Olsztyn informowało, że sztandarowy portal turystyczny stolicy Warmii i Mazur zawiera nieaktualne dane mimo, że miał być turystyczną wizytówką miasta i kosztował ponad 400 tysięcy złotych.
Teraz na jaw wyszły kolejne informacje. Forum Rozwoju Olsztyna dotarło do rejestru umów cywilno-prawnych, z których wynika, że trzech pracowników wydziału promocji olsztyńskiego ratusza zawarło umowy na wykonanie materiałów promocyjnych na stronę visit.olsztyn.eu. Dostali za to ponad 25 tysięcy złotych – mówi Krzysztof Suchowiecki z Forum Rozwoju Olsztyna. Krzysztof Suchowiecki zastanawia się jak to możliwe, by pracownicy urzędu, którzy na co dzień zajmują się promocją miasta, brali dodatkowe pieniądze za tę samą pracę.
Rzeczniczka urzędu miasta w Olsztynie Marta Bartoszewicz, tłumaczy, że wynajęta do obsługi portalu firma nie poradziła sobie z wyzwaniem, więc rozwiązano z nią umowę. Zadania te zlecono trzem pracownikom ratusza, którzy po godzinach zajmowali się aktualizacją strony. Jak dodaje, portal zawiera tyle przeróżnych informacji, że mogło się zdarzyć przeoczenie niektórych danych.
Wygląda na to, że ratuszowi urzędnicy także nie poradzili sobie z portalem. Rzeczniczka powiedziała, że w związku z zaniedbaniami na stronie Visit Olsztyn prezydent Olsztyna wyciągnie konsekwencje.
(dgrzy/bsc)