Nie daj się uzależnić i wyloguj się do życia
Wyloguj się do życia, a robi się to… tak! – pod takim hasłem w całej Polsce ruszyła kampania poświęcona problemowi uzależnienia od Internetu.
Przygotowała ją Fundacja First, a sfinansował resort zdrowia. Podczas spotkań telewizyjnych, internetowych i radiowych znani sportowcy i muzycy przekonują młodych ludzi do aktywnego spędzania wolnego czasu.
Jak wynika z sondy przeprowadzonej przez naszego reportera, studenci Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie średnio spędzają aż od 3 do 4 godzin dziennie surfując po Internecie. Niektórzy deklarowali nawet, że są dostępni w sieci około 12 godzin dziennie
Prawie 70 procent młodych ludzi, którzy się dziś uzależnią od Internetu może mieć później poważniejsze zaburzenia, a 13 procent jest w grupie ryzyka. Z kolei badania przeprowadzone na zlecenie Komisji Europejskiej mówią, że więcej niż co trzeci polski nastolatek mający od 11 do 16 lat czuje się bardziej sobą online, niż w bezpośrednich kontaktach z innymi ludźmi.
(lew/bsc)