Polecane, Aktualności, Aplikacja mobilna
Naiwność kosztowała słono… 29-latka straciła ogromną kwotę pieniędzy
Ponad 130 tysięcy złotych straciła młoda mieszkanka Olsztyna, która padła ofiarą oszusta.
Kobieta myślała, że rozmawia przez telefon z pracownikiem swojego banku. Niczego nieświadoma, podała mu hasła i kody do swojego konta bankowego, dzięki czemu oszust wiedział, jakie ma oszczędności – poinformował sierżant Andrzej Jurkun z Komendy Miejskiej Policji w Olsztynie.
29-latka, ufając swojemu rozmówcy, uwierzyła, że jej oszczędności mogą być zagrożone i że na jej dane zostały zaciągnięte kredyty. Nie weryfikując wcześniej tych informacji, kobieta zgodnie z instrukcją podaną przez oszusta, wypłacała pieniądze ze swojego rachunku bankowego, a następnie wpłacała je na podawane na bieżąco przez fałszywego pracownika banku przesłane kody BLIK. Działając w ten sposób kobieta straciła pieniądze w łącznej kwocie ponad 130 tys. zł.
Oszust kontaktował się z 29-latką jeszcze na drugi dzień, próbując naciągnąć kobietę na kolejne transakcje, ale wiedziała już, że padła ofiarą oszustwa i powiadomiła mężczyznę, że zgłosiła tę sprawę policji. Wtedy kontakt się urwał.
Policjanci po raz kolejny ostrzegają przed podawaniem nieznanym osobom swoich haseł do kont i przed przekazywaniem pieniędzy w taki sposób, w jaki zrobiła to mieszkanka Olsztyna.
Autor: W. Chromy
Redakcja: M. Rutynowski