Polecane, Aktualności, Aplikacja mobilna, Region
Można zgłaszać chęć przystąpienia do programu Polski Bon Turystyczny. ZUS uruchomił platformę dla przedsiębiorców
Na Platformie Usług Elektronicznych ZUS przedsiębiorcy turystyczni i organizacje pożytku publicznego mogą zgłaszać chęć przystąpienia do programu Polski Bon Turystyczny.
Po złożeniu „Oświadczenia przedsiębiorcy turystycznego lub organizacji pożytku publicznego w celu przystąpienia do programu Polski Bon Turystyczny”(PBT), zostaną wpisane na listę podmiotów turystycznych uprawnionych do przyjmowania płatności za pomocą bonu.
Oświadczenie do uczestnictwa w realizacji Polskiego Bonu Turystycznego można przekazać wyłącznie elektronicznie – za pośrednictwem PUE ZUS. Jest dostępne w roli [Ogólny], w menu bocznym, w zakładce [Podmiot turystyczny]
– tłumaczy Anna Ilukiewicz regionalny rzecznik prasowy ZUS w województwie warmińsko-mazurskim
Osoba, która złoży oświadczenie, zostanie managerem podmiotu turystycznego na PUE ZUS. W roli [Ogólny], w zakładce [Podmiot Turystyczny] [Lista podmiotów turystycznych] manager może dodać kolejnych managerów do obsługi podmiotu turystycznego.
Aktualnie manager ma również możliwość zmiany danych podmiotu turystycznego, złożenia rezygnacji z udziału w programie, ponownej rejestracji podmiotu turystycznego po rezygnacji oraz dodania lub usunięcia recepcjonisty czyli osoby obsługującej płatności bonem.
Osoba, która ma pełnić rolę managera lub recepcjonisty musi mieć swój profil na PUE ZUS. Więcej informacji o Polskim Bonie Turystycznym znaleźć można na stronie internetowej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.
W piątek 24 lipca Zakład Ubezpieczeń Społecznych uruchomił specjalną całodobową infolinię. Pod numerem telefonu 22 11 22 111 można uzyskać informacje na temat Polskiego Bonu Turystycznego. Pytania można również przesyłać mailem na adres bon@zus.pl.
Redakcja: K. Ośko