Strona główna Radio Olsztyn
Posłuchaj
Pogoda
Olsztyn
DZIŚ: 3 °C pogoda dziś
JUTRO: 4 °C pogoda jutro
Logowanie
 

Miliony na promocję lotniska, jak je wykorzystać?

Port Lotniczy Olsztyn-Mazury. Fot. archiwum RO

Lotnisko w Szymanach ma na promocję 5 milionów złotych. Powstanie m.in. produkt promocyjny o nazwie Samolotem na Mazury.

Oferta lotniska w Szymanach od 4 czerwca powiększy się o loty do Wrocławia. Połączenie z Dolnym Śląskiem obsłuży SprintAir. Do dwóch razy w tygodniu zwiększy się również częstotliwość lotów do Berlina i Krakowa. Kilka tygodni temu lotnisko w Szymanach podpisało umowę na połączenia z Monachium i Londynem.

Z portu lotniczego Olsztyn-Mazury chcą mieć korzyści wszyscy mieszkańcy regionu. O tym co zrobić, żeby wypromować Warmię i Mazury zastanawiali się samorządowcy, przedstawiciele biznesu, turystyki i producenci żywności.

Port Lotniczy Olsztyn-Mazury w Szymanach. Fot. Andrzej Wdowski

Jak przekonuje Stanisław Tołwiński, prezes aeroklubu Krainy Jezior w Wilamowie, branża turystyczna musi zrobić wszystko by do Szyman nie latały puste samoloty.

O popularności lotniska może zdecydować ruch czarterowy. Zainteresowanie zagranicznych partnerów lotami czarterowymi nie jest jednak proste – uważa Andrzej Dowgiałło, prezes Warmińsko-Mazurskiego Oddziału Polskiej Izby Turystyki. Jego zdaniem powinniśmy zainwestować w tzw. czarter wymuszony. Jeśli nie to turystyczny ruch czarterowy pojawi się w Szymanach najwcześniej za 3-4 lata – argumentuje Andrzej Dowgiałło.

Poza branżą turystyczną połączenia z Szyman powinny być atrakcyjne także dla biznesmenów, którzy muszą się szybko przemieszczać – udowadnia jeden z przedstawicieli fabryki Mebli Wójcik z Elbląga.

Dla biznesu najważniejsze jest maksymalne skrócenie czasu podróży. Dlatego, zdaniem prezesa Expo Mazury w Ostródzie Piotra Oraczewskiego, szynobusy z Szyman powinny docierać nie tylko do Olsztyna, ale także do innym miast regionu np. Ostródy czy Elbląga. Przedsiębiorcy są przekonani, że należy stworzyć turystykę biznesową, czyli swoisty produkt sieciowy o nazwie Mazury Business Network.

Szlaki kulinarne to propozycja przedstawiona przez prezesa Regionalnej Izby Gospodarczej Żywności Naturalnej i Tradycyjnej Wojciecha Kroczka, który stawia na promowanie turystyki kulinarnej.

Logo Szyman w prestiżowym konkursie Dobry Wzór

Już niedługo reklamy walorów turystycznych i gospodarczych Warmii i Mazur pojawią się w terminalu pasażerskim, na pokładach samolotów i w centrum jednego z miast w Polsce. Spółka „Warmia i Mazury” z siedzibą w Szymanach – wygrała przetarg na stworzenie produktu promocyjnego o nazwie Samolotem na Mazury. Przewidziano też promocję na pokładach samolotów przewoźników, którzy latają do Szyman, ze szczególnym naciskiem na rynek brytyjski i niemiecki.

Port Lotniczy Olsztyn-Mazury w Szymanach działa od 20 stycznia. Rozbudowa dawnego powojskowego lotniska kosztowała ponad 204 mln. zł i w 76 procentach została sfinansowana z unijnych pieniędzy. Wybudowano terminal, wydłużono do 2,5 km drogę startową i wzmocniono jej nośność, powstały też m.in. parkingi i trasa łącząca lotnisko z drogę wojewódzką nr 57.

Na razie odbywają się loty na trasach do Krakowa i Berlina, które realizuje SprintAir. Następni dwaj przewoźnicy uruchomią połączenia w połowie czerwca. Słoweńska linia lotnicza Adria – z Monachium, a węgierski Wizz Air – z Londynem. Dotychczas w Szymanach odprawiono około 3 tysięcy pasażerów. Według szacunków władz portu, do końca roku liczba pasażerów powinna zwiększyć się do 30 tysięcy.

Posłuchaj relacji Doroty Grzymskiej.

21 stycznia o godzinie 8.30 z lotniska w Szymanach wyleciał pierwszy rejsowy samolot. Fot. Port Lotniczy Olsztyn-Mazury

(bsc/as)

Więcej w lotnisko, port lotniczy
Prawie 5 mln zł na promocję lotniczą Warmii i Mazur

Spółka zarządzająca portem lotniczym w Szymanach za 4,8 mln zł przeprowadzi kampanię promocyjną Warmii i Mazur. Reklamy walorów turystycznych i gospodarczych regionu pojawią się w terminalu pasażerskim,...

Zamknij
RadioOlsztynTV