Aktualności, Aplikacja mobilna, Giżycko, Region, Pisz
Linia kolejowa połączy Mazury z Centralnym Portem Komunikacyjnym. Dziś ogłoszono przetarg
Koniec z wykluczeniem komunikacyjnym i transportowym. Mazury zostaną połączone z Centralnym Portem Komunikacyjnym. Spółka ogłosiła przetarg na studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe. Chodzi o linię kolejową na odcinku Ostrołęka – Łomża – Pisz – Orzysz – Giżycko.
Celem inwestycji jest stworzenie szybkiego, niezawodnego i bezpiecznego powiązania transportowego Łomży z Warszawą i Centralnym Portem Komunikacyjnym. Chodzi też o możliwość wykorzystania linii nr 29 na odcinku Ostrołęka – Łomża – Pisz – Orzysz – Giżycko jako uzupełniającej w międzynarodowym ruchu i transporcie towarów, a także poprawienie spójności terytorialnej, również pod względem mobilności wojskowej.
Inwestycje miałyby też ograniczyć wykluczenie transportowe w północno-wschodnich rejonach kraju, a także zwiększyć potencjał turystyczny Mazur. Dla pociągów pasażerskich założono prędkość do 250 km/h, a dla towarowych – 120 km/h.
Linia ta będzie łączyć się z liniami kolejowymi nr 36 w rejonie miasta Ostrołęka, nr 49 w rejonie miasta Łomża, nr 219 w rejonie miasta Pisz, nr 223 w rejonie miasta Orzysz i nr 38 w rejonie miasta Giżycko.
Zdecydowanie skróci się czas podróży z Mazur do stolicy i w przeciwnym kierunku – podkreśla warmińsko-mazurski poseł Prawa i Sprawiedliwości Jerzy Małecki.
Termin składania ofert mija 28 stycznia. O wyborze zdecydują cena oraz doświadczenie personelu. Na realizację prac przeznaczono 584 dni, czyli nieco ponad 19 miesięcy.
Autor: P. Karpiszen/www.rynek-lotniczy.pl
Redakcja: A. Chmielewska/A. Dybcio
PRZECZYTAJ TAKŻE
- Miliardy na linię kolejową Białystok - Ełk. "To największy przetarg w historii"
- Policyjne biuro walki z cyberprzestępczością będzie mieć nową siedzibę
- Złość zamiast radości. W Śliskiej Sprawie o konflikcie wokół nowego bloku
- Rewitalizacja przedwojennego parku wyróżniona w konkursie polskich urbanistów