Koniec z usterkami na kolei. Pomoże w tym specjalna aplikacja
PKP Polskie Linie Kolejowe uruchomiły specjalną aplikację do szybkiego zgłaszania usterek na stacjach i przystankach. Aplikacja Sprawny Peron jest bezpłatna i działa na urządzeniach z systemami Android oraz iOS.
Jak powiedziała Radiu Olsztyn Magdalena Janus z zespołu prasowego PKP PLK, w przypadku zauważenia usterki, np. awarii windy, nagłośnienia, wyświetlaczy czy zaśnieżonego peronu, podróżny może w szybki sposób zgłosić nieprawidłowości. Po uruchomieniu aplikacji należy wybrać z listy stację lub przystanek. Data i godzina jest uzupełniana automatycznie.
Lokalizację można również łatwo wprowadzić z wykorzystaniem kodów QR, które znajdują się na wszystkich plakatowych rozkładach jazdy. Wystarczy w aplikacji kliknąć ikonkę symbolizującą kod, a następnie zeskanować ją aparatem telefonu. Następnie, z dostępnych opcji, należy wybrać konkretne miejsce występowania usterki, a z listy – rodzaj nieprawidłowości. Można też szerzej opisać usterkę i dodać obrazujące ją zdjęcie. Krótki proces kończy wybranie opcji „Zgłaszam usterkę”.
Aplikację Sprawny Peron można bezpłatnie pobrać z Google Play lub Apple Store.
Autor: P. Karpiszen
Redakcja: B. Świerkowska-Chromy