Kolejni klienci oszukani w sieci
Elbląscy policjanci przyjęli trzy zgłoszenia dotyczące oszustw internetowych. W każdym z przypadków pokrzywdzeni wpłacili pieniądze lecz nie otrzymali towaru.
W pierwszym, mężczyzna zamówił przez Internet klasyczny mebel znanej hiszpańskiej marki o wartości 4 tysięcy złotych. Zakupy robił w maju i do chwili obecnej nie dostał ani towaru, ani zwrotu pieniędzy.
Kolejne zdarzenie dotyczy mieszkańca Pasłęka, który pod koniec czerwca na jednym ze znanych portali aukcyjnych, zamówił części samochodowe o wartości 200 złotych. Sprzedawca z Warszawy nie wywiązał się z umowy. Do tej pory nie przesłał towaru i nie można się z nim skontaktować.
Trzecia sprawa dotyczy zakupu nowoczesnego smartfona, który mieszkaniec Elbląga zamówił w lipcu przez Internet. Zapłacił za niego 1100 złotych. Podobnie jak w poprzednich przypadkach, kupujący nie dostał ani towaru, ani zwrotu pieniędzy.
Policjanci ostrzegają przed oszustami i przypominają, że powinniśmy być czujni, gdy ktoś proponuje nam coś za darmo lub oferuje atrakcyjny towar czy usługę po bardzo niskiej cenie, albo prosi o pożyczkę, podanie numeru konta lub karty kredytowej.
(kar/bsc)