Polecane, Aktualności, Aplikacja mobilna, Pisz, Regiony
Kolejne oszustwo na pracownika banku. Mieszkanka Pisza straciła kilkanaście tysięcy złotych
Oszuści wypłacili 12 tysięcy złotych w bankomatach w Warszawie. Dzięki tej metodzie są w stanie przejąć dostęp do konta bankowego i pieniędzy ofiary, a nawet wziąć kredyt.
W takich przypadkach oszust dzwoni do konkretnej osoby i podaje się za konsultanta bankowego – mówi nadkomisarz Anna Szypczyńska z policji w Piszu.
Numer telefonu, z którego dzwoni fałszywy pracownik placówki bankowej jest oficjalnym numerem banku, który można potwierdzić na stronie internetowej. Dzwoniący informuje o niepokojących transakcjach na koncie ofiary. Aby uniemożliwić przelewy konsultant poleca zainstalowanie aplikacji, która umożliwia mu wykonywanie zdalnych działań na smartfonie lub komputerze rozmówcy. W ten sposób oszust otrzymał dostęp do konta ofiary i konta, z którego dokonuje przelewu, a nawet na konto ofiary próbuje zaciągnąć kredyt.
Policja przypomina, że pracownicy banku nigdy nie proszą o podanie loginu do konta, a tym bardziej kodu autoryzacyjnego. Nie polecają też instalowania żadnych aplikacji. Tożsamość konsultanta zawsze można potwierdzić dzwoniąc na infolinię, a o wszelkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast powiadomić policję pod numerem alarmowym 112.
Autor: K. Kantor
Redakcja: B. Świerkowska-Chromy