Aktualności, Aplikacja mobilna, Kętrzyn
Kolejna osoba z regionu oszukana metodą „na BLIK-a”. Ofiarą jest mieszkanka Kętrzyna
Mieszkanka Kętrzyna straciła pieniądze wyłudzone metodą „na BLIK-a”.
Oszust, pokonując zabezpieczenia, uzyskał dostęp do jednego z komunikatorów społecznościowych jej koleżanki, następnie za jego pośrednictwem wysyłał kobiecie wiadomość, w której podawał się za znajomą oraz prosił o wygenerowanie i podanie jej kodu BLIK.
Sprawca tłumaczył to pilną potrzebą zrealizowania przelewu w celu uiszczenia opłaty i chwilowym brakiem dostępu do swojego konta. W ten sposób oszustowi udało się wyłudzić 1000 złotych.
Policjanci przypominają,że absolutnie nie należy przekazywać kodów, nawet jeśli osoba, która do nas napisze jest nam znana i bliska. Trzeba mieć świadomość, że ktoś mógł włamać się na konto naszego znajomego i wykorzystując znajomość chce nas oszukać i okraść.
W przypadku przekazania kodu BLIK, jeśli w ustawieniach aplikacji bankowej nie zostało zaznaczone, że operacja wymaga zatwierdzenia przez właściciela konta, osoba która go otrzyma może wypłacić pieniądze w bankomacie bez użycia karty. Zanim przekażemy jakiekolwiek pieniądze, skontaktujmy się z tą osobą telefonicznie i sprawdźmy czy faktycznie potrzebuje naszej pomocy.
Autor: B. Gajlewska
Redakcja: A. Dybcio