Strona główna Radio Olsztyn
Posłuchaj
Pogoda
Olsztyn
DZIŚ: 14 °C pogoda dziś
JUTRO: 20 °C pogoda jutro
Logowanie
 

Jakie wysyłki w sklepie internetowym?


Prowadzenie sklepu internetowego wymaga współpracy z partnerem logistycznym, który zapewni kompleksową obsługę oraz zagwarantuje terminową dostawę. Transport w branży e-commerce ma ogromne znaczenie w kontekście obsługi klienta. Jaką firmę transportową wybrać i na co zwrócić uwagę podczas ustalania szczegółów współpracy?

Nadawanie paczek w sklepie internetowym

Prowadzenie sklepu internetowego pozwala w efektywny sposób generować sprzedaż produktów. Coraz więcej osób decyduje się na zakupy online, głównie ze względu na wygodę. Na dodatek firmy kurierskie świadczące usługi transportowe są w stanie szybko i bezpiecznie przewozić przesyłki, zapewniając dostawy w kraju nawet kolejnego dnia roboczego. Z punktu widzenia przedsiębiorcy nadawanie paczek w sklepie internetowym powinno odbywać się w jak najbardziej wygodny sposób. Jednocześnie sposób dostawy ma znaczenie w kontekście obsługi klienta, który praktycznie jedyny kontakt ze sklepem internetowym ma w momencie odbioru swojej przesyłki, za której doręczenie odpowiada firma kurierska. Dlatego tak istotną kwestią jest współpraca z odpowiedzialnym partnerem logistycznym, zapewniającym usługi na najwyższym poziomie.

Nadawanie paczek w sklepie internetowym zazwyczaj opiera się na przygotowywaniu przesyłek, po które zgłasza się kurier. Zależnie od wolumenu zamówień, przewoźnik może odwiedzać placówkę firmy każdego dnia. Dzięki temu każdy klient sklepu internetowego będzie otrzymywał swoją przesyłkę nawet kolejnego dnia roboczego.

Usługi przystosowane do potrzeb e-commerce

Decydując się na współpracę z firmą kurierską, warto wybrać przewoźnika dysponującego kompleksową ofertą zaprojektowaną z myślą o przedsiębiorcach. Doskonałym tego przykładem jest GLS, oferujący przesyłki krajowe oraz międzynarodowe. Szczególnym atutem tej oferty jest szybki czas realizacji przy zachowaniu maksymalnego poziomu bezpieczeństwa. Do podstawowych usług tej firmy kurierskiej należą:

  • BusinessParcel – standardowy produkt GLS obejmujący regularny transport przesyłek w obrocie krajowym. Idealne rozwiązanie m.in. dla sklepów internetowych, które systematycznie nadają paczki do swoich klientów.
  • ExpressParcel – usługa obejmująca transport ekspresowy od GLS. W tym przypadku paczka jest doręczona już kolejnego dnia roboczego przed godziną 10:00 lub 12:00.
  • EuroBusinessParcel – standardowy produkt międzynarodowy GLS dla firm, które chcą dostarczać paczki za granicę kraju. Zależnie od odległości pomiędzy państwami, transport trwa od 48 do 96 godzin. Międzynarodowa sieć firmy GLS obejmuje niemal całą Europę, Kanadę oraz zachodnie wybrzeże USA.
  • GlobalExpressParcel – przesyłka globalna, nawet do najdalej oddalonych krajów, takich jak Singapur, czy Japonia. Najczęściej transport trwa kilka dni.

Szczegóły każdej usługi realizowanej przez GLS są ustalane z przedsiębiorcą indywidualnie. Z tego względu sklepy internetowe mogą cieszyć się spersonalizowanymi warunkami współpracy, doskonale dopasowanymi do oczekiwań klientów.

Systemy wysyłkowe dla sklepów internetowych

Do efektywnej koordynacji zamówień i wysyłek w sklepie internetowym wykorzystywane są systemy wysyłkowe. Dzięki nim nadawanie paczek staje się znacznie prostsze i po prostu maksymalnie wygodne. GLS udostępnia swoim klientom dwa podstawowe systemy: ADE-Plus – to system wysyłkowy dostępny z poziomu aplikacji webowej w przeglądarce. Każdy przedsiębiorca może więc z łatwością korzystać z takiego rozwiązania. To idealne rozwiązanie w kontekście szybkiego tworzenia etykiet 2D oraz zarządzania danymi odbiorców. Dodatkowo oprogramowanie pozwala wygodnie koordynować usługi Pick&ShipService oraz Pick&ReturnService. Opcja ta została zaprojektowana szczególnie z myślą o przedsiębiorcach, którzy w skali miesiąca nadają od 50 do 2000 paczek.

  • GLSI-Plus – aplikacja do instalacji na komputerze. Może być zintegrowana z lokalną bazą danych oraz wewnętrznym systemem ERP. Narzędzie może być wykorzystywane offline, bez dostępu do internetu. To rozwiązanie atrakcyjne dla sklepów, których miesięczny wolumen przesyłek wynosi od 500 do 3000.

Oba systemy są równie skuteczne i wygodne. Przedsiębiorcy podczas współpracy z GLS mogą zdecydować się na dowolne rozwiązanie, zależnie od preferencji oraz potrzeb.

Jakie wysyłki w sklepie internetowym wybrać?

Wybór metody nadawania paczek uzależniony jest od charakteru działalności sklepu internetowego. Jeżeli biznes działa wyłącznie na rynku krajowym, odpowiednią usługą w GLS będzie BusinessParcel, gwarantujący transport przesyłek na terenie Polski. Jeżeli jako przedsiębiorca chcesz zapewnić swoim klientom satysfakcję, warto rozważyć ofertę ExpressParcel. Jednocześnie pamiętaj, że w GLS nadawanie paczek może być wzbogacone o szereg opcji dodatkowych – do najpopularniejszych z nich należy między innymi FlexDeliveryService. W ramach tej usługi odbiorca otrzymuje informacje o dostawie i może zarządzać opcjami doręczenia. Ciekawym rozwiązaniem jest także CashService, gdzie to adresat dokonuje zapłaty za towary w chwili odbioru przesyłki od kuriera. Serwisy dodatkowe stworzone zostały zarówno z myślą o wygodzie nadawców, jak i odbiorców. Biorąc pod uwagę kompleksową ofertę, przygotowaną z myślą o oczekiwaniach klientów i konsumentów GLS będzie odpowiednim wyborem dla przedsiębiorców e-commerce, którzy chcą zapewnić swoim klientom kompleksową obsługę logistyczną.

Artykuł sponsorowany

Przeczytaj poprzedni wpis:
Rafał Świątkowski: miłość do ogrodów wyssałem z mlekiem matki

Gościem Leszka Cimocha w audycji Po Pierwsze Gospodarka był Rafał Świątkowski właściciel Abies-Ogrody z Wójtowa. Firma zajmuje się projektowaniem, aranżowaniem oraz pielęgnacją zieleni. W Abies-Ogrody można...

Zamknij
RadioOlsztynTV