Olsztyn, Aktualności, Aplikacja mobilna, Regiony
GDDKiA wybrała wariant budowy obwodnicy Dobrego Miasta
Drogowcy wybrali wariant budowy obwodnicy Dobrego Miasta w ciągu trasy krajowej nr 51. Zespół Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych zdecydował, że najlepszy będzie wariant trzeci W3.
Przy wyborze uwzględniliśmy kryteria techniczne, ekonomiczne, środowiskowe, funkcjonalno-ruchowe i społeczne – wyjaśniała Katarzyna Kozłowska, rzeczniczka olsztyńskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Wariant W3 okazał się najbardziej korzystny pod względem ekonomicznym oraz społecznym. Początek obwodnicy zaplanowano na styku z odcinkiem DK51 Smolajny – Kosyń, a koniec dołączy do istniejącej obwodnicy Barcikowa, omijając miejscowość Stary Dwór
– przekazała.
Planowana obwodnica ma mieć długość niespełna 7,5 kilometra. Będzie to droga o dwóch pasach ruchu w każdym kierunku o szerokości 3,5 metra. Nośność nawierzchni będzie wynosiła 11,5 tony na oś.
Podstawowym celem inwestycji jest poprawa bezpieczeństwa i warunków ruchu drogowego, a także ograniczenie hałasu, zanieczyszczeń powietrza i ruchu tranzytowego w mieście. Budowa obwodnicy Dobrego Miasta jest na liście zadań rezerwowych w rządowym Programie Budowy 100 Obwodnic na lata 2020-2030.
Posłuchaj wypowiedzi
Autor: P. Karpiszen
Redakcja: M. Rutynowski