Elbląg stawia na reklamę
180 tysięcy złotych będzie kosztowała budowa tablic reklamujących Elbląg, ustawionych przy drogach wjazdowych do miasta i na polsko-rosyjskich przejściach granicznych.
Elbląski samorząd chce w ten sposób przyciągnąć turystów z kraju i Obwodu Kaliningradzkiego. Tablice mają się pojawić na głównych wjazdach do Elbląga do listopada. Staną na drodze ekspresowej nr 7 od strony Gdańska i Warszawy, na drodze ekspresowej nr 22, czyli tak zwanej berlince od strony Braniewa i Malborka oraz na drogach wojewódzkich prowadzących przez Wysoczyznę Elbląską wzdłuż Zalewu Wiślanego.
Witacze będą miały 4 metry wysokości i 1 metr szerokości. Oprócz tablic ustawionych na rogatkach Elbląga, zainstalowane zostaną także cztery dwustronne, podświetlone billboardy. Znajdą się one przy obwodnicy Elbląga oraz na drogach od strony przejść granicznych z Obwodem Kaliningradzkim w Gronowie i Grzechotkach.
Według Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Gdańsku, obwodnicą Elbląga przejeżdża w ciągu doby od 12 do 25 tysięcy samochodów. Największe natężenie ruchu jest podczas letnich miesięcy, gdy podróżni jadą do turystycznych miejscowości nad Bałtykiem. (PAP/gol/łw)