Naukę trzeba komercjalizować
Naukę trzeba komercjalizować – oceniają przedsiębiorcy, którzy spotkali się z doktorantami na konferencji podsumowującej cykl projektów wspierających młodych naukowców z Warmii i Mazur.
Współpracą zainteresowani są także biznesmeni z zagranicy, m.in. Gyorgy Karlovits z węgierskiej firmy Bunge:
– Naukę trzeba komercjalizować – uważa Andrzej Pazurkiewicz z firmy Szynaka Meble:
– A doktoranci z UWM-u mają rozwiązania dla firm – mówi jeden z nich Sebastian Goraj z Wydziału Geodezji i Gospodarki Przestrzennej:
Anna Wojciechowska z Polskiej Akademii Nauk ma pomysły związane z rozrodem bydła:
Ponad 300 młodych naukowców z Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego i Polskiej Akademii Nauk w Olsztynie korzystało ze stypendiów „DrINNO”.
3 tysiące złotych, które otrzymywali co miesiąc miały pomóc im w przygotowaniu projektu, który będzie można skomercjalizować. Niektórzy z naukowców pracowali także pod okiem przedsiębiorcy – mówi Jerzy Siwkiewicz, dyrektor Centrum Innowacji i Transferu Technologii UWM:
Badania naukowców z UWM-u i PAN-u dotyczyły m.in. przetwórstwa mlecznego, teleinformatyki, a także geodezji. Propozycje doktorantów, które zostaną wykorzystane przez firmy są objęte tajemnicą biznesową. (mlewin/as)