Czym jest lejek sprzedażowy?
Na przestrzeni ostatnich lat branża marketingu przeszła ogromną metamorfozę. Większość działań promocyjnych przeniosła się do sieci, która z uwagi na wciąż rosnącą ilość aktywnych użytkowników pozwala uzyskać znacznie lepsze wyniki sprzedażowe niż z wykorzystaniem reklam papierowych czy stacjonarnych. Wdrażając się w świat e-marketingu warto poznać pojęcie lejka sprzedażowego, które pomaga usystematyzować strategię promocyjną firmy i nadać jej odpowiedni kierunek. Zatem czym jest lejek sprzedażowy i dlaczego jest przydatny?
Co to jest lejek sprzedażowy?
Lejek sprzedażowy w kontekście działalności internetowej to nic innego jak szereg procesów marketingowych, których głównym zadaniem jest pomoc odwiedzającym w przejściu drogi od zainteresowania produktem czy usługą, aż do finalizacji transakcji. Prawidłowe zastosowanie teorii lejka sprzedażowego w praktyce pozwala zwiększyć odsetek kupujących online.
Jak działa lejek sprzedażowy?
Funkcjonowanie lejka sprzedażowego można sobie bardzo łatwo wyobrazić. Każdy z nas wie, jak wygląda zwykły lejek – w górnej części jest zdecydowanie szerszy niż u dołu. To właśnie u samej góry hierarchii znajdują się wszyscy potencjalni klienci, czyli odwiedzający landing page czy tradycyjną stronę internetową. W kierunku wąskiego gwintu lejka przechodzą tylko Ci użytkownicy, którzy spędzili na stronie więcej czasu niż przeciętni goście niezainteresowani produktem czy usługą.
Z tej mocno okrojonej już grupy klientów wyłania się grono, którego zainteresowanie proponowaną ofertą należy przekonwertować na kliknięcie w przycisk call to action (CTA) lub wypełnienie formularza kontaktowego. Jeśli nasze działania przebiegną pomyślnie – klienci przesuwają się na sam dół lejka, skąd już naprawdę blisko do zakończenia procesu sprzedażowego.
Lejek sprzedażowy – dlaczego warto na niego postawić?
Lejki sprzedażowe wdrożone w odpowiednim formacie mogą bardzo korzystnie wpłynąć na kondycję firmy – zarówno w kontekście public relations, jak i pod względem finansowym. Wiele małych i średnich przedsiębiorstw boryka się bowiem z problemem przekucia dużego zainteresowania oferowanymi produktami czy usługami na zyski sprzedażowe, które to w końcowym rozrachunku świadczą o sukcesie marki.
Co ważne, zbudowanie skutecznego lejku sprzedażowego wcale nie musi wymagać wielkiego wysiłku czy nakładów finansowych, zwłaszcza jeśli korzystamy z profesjonalnych narzędzi internetowych służących do projektowania i łączenia landing page’y, które można łatwo dostosować do własnych potrzeb i zintegrować z narzędziami zewnętrznymi.
Artykuł sponsorowany