Aktualności, Aplikacja mobilna
Co siódmy bilet kolejowy został kupiony przez internet. UTK przedstawił nowe dane
Co siódmy bilet kolejowy pasażerowie kupili przez internet, co szósty w pociągu – u konduktora lub w automacie – a mniej niż połowę w kasach – wynika z danych o sprzedaży w 2019 r. opublikowanych w piątek przez Urząd Transportu Kolejowego.
Jak czytamy na stronie Urzędu Transportu Kolejowego, do ponad 14 proc. wzrósł udział biletów kupowanych w 2019 r. za pośrednictwem aplikacji i stron internetowych – to o niemal 4 punkty procentowe więcej niż w 2018 r.
Mniej niż połowę, bo 46,5 proc. biletów pasażerowie kupili w kasach. Licząc rok do roku spadek wyniósł niemal 5 punktów procentowych
– wskazano.
Prezes Urzędu Transportu Kolejowego dr inż. Ignacy Góra, cytowany w informacji Urzędu, zwrócił uwagę, że w 2016 r. przez internet sprzedano tylko nieco ponad 5 proc. biletów, a w ubiegłym roku niemal trzy razy więcej.
Te dane powinny motywować przedsiębiorstwa kolejowe do ciągłej poprawy jakości aplikacji i internetowych systemów dystrybucji biletów – tak by były one intuicyjne i przyjazne dla użytkowników
– zaznaczył.
Według UTK w 2019 r. najpopularniejszym kanałem dystrybucji biletów nadal były kasy stacjonarne, choć ich udział z roku na rok się zmniejsza. Ponad 16 proc. biletów kupiono natomiast od obsługi pociągu.
W tym przypadku nastąpił niewielki wzrost, jednak udział biletów sprzedawanych przez drużyny konduktorskie utrzymuje się na podobnym poziomie od kilku lat
– wyjaśniono.
Bilety sprzedane przez aplikacje mobilne i strony internetowe stanowiły natomiast 14,3 proc. – ten sposób sprzedaży „zanotował największy wzrost udziału (10,7 proc. w 2018 r.)”.
Z kolei niewiele ponad 7 proc. biletów pasażerowie kupili w automatach stacjonarnych i zamontowanych w pociągach.
Ten sposób dystrybucji biletów był w 2019 r. mniej popularny niż w 2018 i 2017 r.
– czytamy.
Autor: Magdalena Jarco (PAP)
Redakcja: A. Dybcio