Olsztyn, Aktualności, Aplikacja mobilna, Region, Regiony
Była wspólna, nie ma żadnej. Dworzec zachodni bez kasy biletowej
Była wspólna kasa biletowa – teraz nie ma żadnej. Pasażerowie dworca zachodniego w Olsztynie muszą uzbroić się w cierpliwość.
Kasę biletową na dworcu zachodnim w Olsztynie uruchomiła spółka Polregio. Sprzedawano tam też bilety na pociągi PKP. Jednak z uwagi na to, że większy popyt był na pociągi Intercity, kasę zamknięto.
Polregio zrezygnowało z takiej formy sprzedaży biletów, ponieważ większość sprzedawanych biletów wystawiona była na rzecz Intercity
– mówi rzeczniczka Polregio w Olsztynie Anna Nowak.
Teraz obaj przewoźnicy – czyli Polregio i PKP analizują, czy każdemu z osobna opłaca się uruchomić swoją kasę.
Bierzemy pod uwagę możliwe do pozyskania przychody i koszty. Analizujemy także trendy zakupu biletów przez podróżnych
– przyznaje rzecznik spółki PKP S.A. Cezary Nowak.
Na dworcu zachodnim najprawdopodobniej zostaną postawione automaty. Do tego czasu bilet można nabyć za pomocą aplikacji, na stronie internetowej przewoźnika lub u konduktora.
Obecnie kasy Polregio w naszym regionie znajdują się na stacjach: Olsztyn Główny, Elbląg, Ostróda, Iława Główna i Ełk, czyli w największych ośrodkach i stacjach węzłowych.
Posłuchaj relacji Doroty Grzymskiej
Autor: D. Grzymska
Redakcja: A. Niebojewska