BWA będzie promowało sztukę lokalną
Promowanie sztuki lokalnej i… weekendowe obniżki cen biletów. To plany nowej dyrektor olsztyńskiej galerii BWA. Małgorzata Bojarska-Waszczuk dziś (6.05.) zaprezentowała swoją koncepcję funkcjonowania galerii.
„BWA nadal będzie promować ważne wydarzenia w sztuce współczesnej, ale zamierzam położyć większy nacisk na promowanie wydarzeń z regionu, a także twórców z Warmii i Mazur” – zapowiada.
Nowa dyrektor chce też w większym stopniu udostępnić prezentowane zbiory – z jednej strony przez ich digitalizację, z drugiej – przez obniżanie cen wstępu. „Planuję wprowadzić ulgowe weekendy, a być może także jeden dzień w tygodniu, kiedy wstęp byłby całkowicie darmowy” – mówi Małgorzata Bojarska-Waszczuk.
Olsztyńską galerię BWA co roku odwiedza około 20 tysięcy osób. Galeria utrzymuje się głównie z dotacji otrzymywanej od miasta, wynoszącej prawie 740 tysięcy złotych rocznie. Wpływy z biletów to 20 tysięcy złotych
(piedz/as)