Badania kontra rzeczywistość
Wśród dzieci zaliczanych do niepełnosprawnych co czwarte ma zadatki na wybitnego matematyka. Marnujemy talenty geniuszów uwięzionych w chromych ciałach – twierdzi Zuzanna Jastrzębska-Krajewska, autorka badań dotyczących uzdolnień matematycznych.
A jak wygląda rzeczywistość? Jak wygląda edukacja dzieci niepełnosprawnych? Czy znajdują potem pracę? Czy społeczeństwo jest otwarte na takich pracowników? Jak przeciwdziałać stereotypom dotyczących możliwości niepełnosprawnych?
W studiu gościliśmy Zuzannę Jastrzębską – Krajewską (olsztynianka, współpracuje z olsztyńskimi przedszkolami, asystent w Katedrze Pedagogiki Małego Dziecka na Akademii Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej w Warszawie) oraz Małgorzatę Zakrzewską – mamę 25-letniego Tomka.
Autor: A. Minkiewicz-Zaremba
Redakcja: A. Dybcio