Strona główna Radio Olsztyn
Posłuchaj
Pogoda
Olsztyn
DZIŚ: 0 °C pogoda dziś
JUTRO: 3 °C pogoda jutro
Logowanie
 

Pozycjonowanie prestashop – Jak przebiega? Poradnik

Prestashop to jeden z najpopularniejszych systemów e-commerce. Wspomniana platforma sprawdza się w przypadku małych i średnich sklepów internetowych, jest intuicyjna w obsłudze i przystosowana do działań SEO. Dziś odpowiemy na najistotniejsze pytania dotyczące pozycjonowania witryn zbudowanych w oparciu o Prestashop. Zachęcamy do lektury!

Czym jest Prestashop?

PrestaShop to platforma e-commerce oparta na otwartym kodzie źródłowym. Panel administracyjny jest intuicyjny w obsłudze, co sprawia, że z zarządzaniem radzą sobie nawet osoby, które nie mają wiedzy z zakresu programowania. System wyposażony jest także w wiele przydatnych funkcjonalności.

Warto też dodać, że opisywana platforma jest przyjazna pod kątem pozycjonowania. Przypominamy, że pozycjonowanie, czyli zwiększanie widoczności w organicznych wynikach wyszukiwarki Google, to jeden z podstawowych kroków do sukcesu.

Kiedy warto rozpocząć pozycjonowanie Prestashop?

Pozycjonowanie Prestashop, jak również sklepów internetowych na platformach takich jak Magento czy Shoper oraz stron internetowych, warto rozpocząć jak najszybciej.  Zdobycie wysokich pozycji w rankingu to wiele korzyści, mowa tutaj nie tylko o zwiększeniu współczynnika konwersji, ale również o większym autorytecie, rozpoznawalności, przewadze nad konkurencją.

Pozycjonowanie jest jednak długotrwałym procesem. Przygotowanie strategii, wdrażanie działań, indeksowanie zmian ‒ wszystko to wymaga czasu. Pierwsze efekty zazwyczaj widoczne są po kilku miesiącach (w zależności od branży, konkurencyjności, historii domeny, budżetu, jaki chcemy przeznaczyć na promocję w sieci, może to trwać dłużej lub krócej).

Dobrze więc o optymalizację SEO zadbać już na etapie tworzenia sklepu, a gdy tylko witryna zostanie uruchomiona rozpocząć pozycjonowanie.

Audyt Prestashop ‒ dlaczego jest ważny?

Dlaczego audyt sklepu internetowego jest tak ważny? Szczegółowy audyt dostarczy nam informacji na temat kondycji naszego sklepu, pokaże, jakie działania powinniśmy wykonać. W czasie audytu specjaliści sprawdzą witrynę pod kątem najistotniejszych czynników rankingowych Google’a ‒ mowa tutaj o prędkości ładowania, jakości treści, metadanych, adresach URL, certyfikacie SSL, błędach (na przykład błędach 404),  i wielu innych.

Na podstawie audytu SEO przygotowywana jest strategia pozycjonowania.

Jakie działania obejmuje pozycjonowanie Prestashop?

Przejdźmy teraz do krótkiego omówienia działań, które obejmuje pozycjonowanie sklepów internetowych PrestaShop.

  • Meta tagi title i description
    Choć Prestashop ma domyślnie ustawione metatagi, warto zadbać o to, by były lepiej zoptymalizowane. W metatagach powinny znajdować się najistotniejsze w danym przypadku słowa kluczowe. Aby zmienić meta tagi dla strony głównej, należy podążać ścieżką: Preferencje > Ruch > Index > Edytuj. W przypadku zmiany meta tagów dla kategorii produktów: Katalog > Kategorie> Edytuj.
  • Frazy kluczowe
    Wybór fraz kluczowych to jedna z istotniejszych czynności podczas pozycjonowania. Słowa kluczowe powinny być zgodne z tym, czego szukają nasi klienci oraz dobrze opisywać naszą ofertę. Wyróżniamy kilka rodzajów fraz: brandowe, generyczne (na przykład swetry, telefony), informacyjne (jak zrobić ciasto?), produktowe (sukienka Viola niebieska S).  Frazy mają różne zasięgi, wpisywane są też przez klientów, którzy znajdują się w różnym miejscu lejka marketingowego, warto więc zdecydować się na wybór fraz różnego typu.
  • Certyfikat SSL
    Certyfikat SSL sprawi, że użytkownicy przebywający w Twoim sklepie internetowym będą czuli się bezpiecznie. Certyfikat to gwarancja bezpieczeństwa danych i transakcji, a także ważny czynnik rankingowy Google. Po zainstalowaniu certyfikatu należy zmienić ustawienia witryny, przechodzimy do Preferencje > Ustawienia ogólne i klikamy przycisk TAK znajdujący się przy opcji Włącz protokół SSL na wszystkich stronach.
  • Sitemapa XML
    Sitemapa to umieszczony na serwerze plik w formacie XML, który zawiera informacje na temat podstron naszej witryny. Sitemapa ułatwia robotom poruszanie się na stronie www bądź e-sklepie, usprawnia też indeksowanie.
  • Prędkość ładowania
    Zacinający się sklep internetowy, wolno ładujące się podstrony to prosta droga do utraty klientów i pozycji w rankingu Google’a. Dobrze więc zadbać o to, by nasz sklep szybko się ładował. Wśród powodów zbyt wolnego ładowania się witryny wymienić między innymi możemy źle skompresowane grafiki czy niezoptymalizowany kod strony.
  • Linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne
    Profil linków to kolejny ważny czynnik rankingowy. Zacznijmy od linkowania wewnętrznego. Dobrze przemyślane linki wewnętrzne będą pomocne dla użytkowników, sprawią, że spędzą oni więcej czasu na naszej stronie, odwiedzą kilka podstron (na przykład, czytając artykuł o ozdobach do włosów, przeklikają się do konkretnych artykułów – spinek, opasek itd). Sieć linków wewnętrznych ułatwia też robotom poruszanie się w obrębie witryny. Linkowanie zewnętrzne to działanie off-site, czyli poza sklepem. Celem jest tutaj  budowa wartościowego profilu linków zewnętrznych, które będą prowadziły do naszego sklepu z innych źródeł. Wartościowe linki sprawią, że nasz sklep zyska większy autorytet.
  • Unikalne treści
    Pamiętać także musimy o unikalnych, ciekawych treściach. Warto zadbać o wdrożenie treści na stronie głównej, w poszczególnych zakładkach, w kartach produktowych. Wartościowy content zostanie doceniony zarówno przez roboty Google’a, jak i przez Twoich potencjalnych klientów.

Pozycjonowanie to wieloetapowy proces, wymienione powyżej czynności do dopiero niewielka część działań. Wśród innych czynności wymienić możemy plik robots txt, optymalizację techniczną sklepu, optymalizację nagłówków, atrybuty ALT, wizytówki NAP i wiele, wiele innych. Na uwadze należy także mieć bieżący monitoring oraz stałą optymalizację działań.

Pozycjonowanie Prestashop z 1stplace

Jak widać, Prestashop pozycjonowanie nie jest najłatwiejszym zadaniem, dobrze więc skupić się na rozwoju biznesu a e-marketing powierzyć specjalistom. Wszystkim zainteresowanym polecamy agencję SEO 1stplace.  1stplace zajmuje się nie tylko pozycjonowaniem sklepów i stron internetowych (w tym sklepów Prestashop), ale także projektowaniem i budową witryn dla biznesów o różnej specyfice oraz kampaniami Google Ads.

Zespół 1stplace zadba o to, by Twój sklep Prestashop był widoczny w sieci, a konwersja wzrastała.

Postaw na rozwój swojego biznesu! Postaw na 1stplace!

Artykuł sponsorowany

Przeczytaj poprzedni wpis:
Dziś finał Wojewódzkiego Pucharu Polski

Dziś poznamy finalistów piłkarskiego Wojewódzkiego Pucharu Polski. W grze zostało dwóch III-ligowców, utalentowana młodzież z Olsztyna oraz jedna drużyna z „okręgówki”. To będą bardzo ciekawe półfinały...

Zamknij
RadioOlsztynTV